Tizenkétmilliárd forint összegű uniós forrás jut az egészségügyben a sürgősségi ellátás fejlesztésére.
Székely Tamás szakminiszter elmondta: az összeg elnyerésére kétfordulós pályázatot írtak ki, az első forduló nemrég zárult le. Ebben azok az egészségügyi szolgáltató intézmények vagy a fenntartóik vehettek részt, amelyek új sürgősségi osztályt kívánnak kialakítani, vagy a meglévő sürgősségi osztályokat, fogadóhelyeket szeretnék korszerűsíteni. E célokra egy-egy pályázó 100 millió és 820 millió forintot igényelhetett. A program megvalósulásával 26 kórház sürgősségi osztálya válhat európai szintű, modern központtá.
A pályázat alapvető célja a sürgősségi betegellátás hatékonyságának és minőségének növelése, korszerű, integrált, szakmailag egységes rendszerének a kialakítása, valamint a hozzáférhetőség és az esélyegyenlőség javítása volt. Kiemelt szempont volt továbbá a diagnosztikai és orvostechnikai műszerek, valamint az információtechnológiai eszközök korszerűsítése, illetve az integrált ügyeleti és sürgősségi ellátás kialakítása. Pályáztak az intézmények a szolgáltatások és a munkafeltételek minőségének javítására is.
Mivel a hazai kórházak jelentős része pavilonrendszerben épült, magas a rezsiköltség, kevésbé lehet hatékonyan megszervezni az ellátást. A pályázat ezért olyan intézményeknek is szól, amelyek a régi helyett korszerű, új épületeket kívánnak létrehozni, illetve a meglévőket szeretnék átalakítani, korszerűsíteni az úgynevezett "egykapus" szakmai elvárásnak megfelelően. A sürgős ellátást igénylő betegek kiszolgálása érdekében helikopter-leszállóhelyek építésére és fejlesztésére is sor kerül, valamint számos intézményben kiépítik a komplex akadálymentesítési rendszert.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- A lelki álomkórtól óv Ferenc pápa a keresztút meditációjában
- Izraeli források: Amerika kihátrált, így már nem biztos, hogy meg lehet semmisíteni a Hamászt
- Nem túl lelkesek a franciák az olimpia előtt
- Tádzsikisztánban kilenc embert őrizetbe vettek az oroszországi merénylet kapcsán
- Ukrán gabonával segíti Magyarország az afrikai éhezőket
- A 300 eurót is meghaladhatják az idei húsvéti költségek Szlovákiában