Szembe megy a magyar kormány a turizmusban alkalmazott nemzetközi gyakorlattal, hiszen amíg másutt programokkal, adócsökkentéssel serkentik a forgalmat, a Bajnai-csomag adóemeléssel, adókedvezmények eltörlésével nehezíti a piaci szereplők helyzetét. Bánki Erik, az Országgyűlés sport- és turisztikai bizottságának elnöke ezen változtatna.
Bánki olyan javaslatcsomagot kíván elfogadtatni, amelynek alapján megmaradna az üdülési csekk, az étkezési utalvány, a falusi turizmus adómentessége, továbbá nem emelkedne az ágazat áfakulcsa, nőne viszont a turisztikai marketingre fordítható keret. A fent említett tételek megadóztatásával, az áfakulcs további emelésével a belföldi kereslet jelentősen visszaesne, így valódi csődhullám indulhat el a turisztikai ágazatban.
Hangsúlyozta: az áfa emelése a versenyképesség védelmében nem támogatható, a turizmus és a vendéglátás területén pedig szükség lenne kedvezményes áfakulcs alkalmazására. Dániában átmenetileg felfüggesztették az áfafizetési kötelezettséget, és bevezették az áfalevonás lehetőségét az üzleti turizmusban a szállodai, éttermi fogyasztásoknál. Olaszországban tízről öt százalékra, Szlovákiában 19-ről tíz százalékra csökkentik az áfát. Bánki szerint az ideális az lenne, ha az ágazatot Magyarországon is a kedvezményes áfakulcs alá sorolnák. Több kutatás és hatásvizsgálat támasztja alá, hogy az áfa csökkentése a turizmus területén néhány évig valóban adóbevétel-kieséssel járna a költségvetésnek, utána azonban a foglalkoztatás és a forgalom bővülése jótékonyan hatna a büdzsé szempontjából.
A politikus szerint az üdülési csekk adómentességét feltétlenül meg kell őrizni, megadóztatása mintegy ötvenszázalékos forgalomcsökkenést okozna. Példaként említette, hogy Szlovákiában és Romániában kezdeményezik az adómentes üdülési csekk bevezetését, Olaszországban pedig kedvezményes utazási kártya kiadását tervezik a belföldi turistaforgalom élénkítésére.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








