2009. július 1-jétől percenként az eddigi 46 helyett legfeljebb 43 eurócentet fizethetünk híváskezdeményezés, és legfeljebb 19 eurócentet hívásfogadás esetén az EU‑n belül. A jelenlegi átlag 29 eurócent helyett pedig legfeljebb 11 eurócentet kellene fizetniük, ha az EU-n belüli másik országba küldünk sms-t -adta hírül az EP sajtószolgálata.
Az Európai Parlament plenáris ülése április 21-én kedden tárgyalja első olvasatban az uniós mobilhálózatok közötti barangolásról (roaming) szóló, 2007 májusában elfogadott rendelet időbeni hatályának meghosszabbítását. Szavazás április 22‑én, szerdán. Ezzel legalább 140 millió felhasználó számára csökkenhet a külföldi telefonálás díja. Most az európai parlamenti képviselők hasonló, felső árkorlátokat terveznek az sms-ek és az egyéb adatátviteli szolgáltatásoknál, például a multimédiás üzeneteknél és a mobilinternetnél is.
2010-től 39 eurócent percenként
A barangolást szabályozó rendelet bevezette a felhasználók számára kedvező maximális díjat, az eurotarifát. Az EP ipari bizottsága 2009. március 31-én szavazott a barangolási díjakról szóló új javaslatról, amelyet a cseh elnökség és a képviselők már informálisan előzőleg jóváhagytak. A szakbizottsági módosítási javaslat szerint az otthoni üzemeltetők a hozzáadottérték-adó nélkül 2009 júliusától percenként legfeljebb 43 eurócentet kérhetnek ügyfeleiktől barangolásos híváskezdeményezés, és legfeljebb 19 eurócentet (szintén hozzáadottérték-adó nélkül) hívásfogadásért esetén. 2010 júliusától a barangolásos híváskezdeményezés díja legfeljebb 39 eurócent, míg 2011 júliusától 35 eurócent lehet. Hívásfogadásért pedig 2010 júliusától legfeljebb 15 eurócentet, 2011 júliusától legfeljebb 11 eurócentet kell majd fizetnünk.
Olcsóbb sms-ek, letöltések és mobilinternetes böngészés
Legkésőbb 2010 júliusától az ügyfeleknek nem kellene többé fizetniük, ha az EU-n belüli másik országból kapnak sms‑t. 2009 júliusától pedig legfeljebb 11 eurócentet kellene fizetniük, ha egy az EU-n belüli másik országba küldenek sms-t. Jelenleg az EU-n belüli másik országból küldött sms díja a hazai üzenet árának tízszerese is lehet.
Az EU további fellépésére van szükség a szöveges üzenetek küldői által fizetett kiskereskedelmi árak és az egyéb adatátviteli barangolási szolgáltatások, például a multimédiás üzenetek (mms) és a laptopos vagy mobiltelefonos internetes böngészés nagykereskedelmi díjainak csökkentéséért.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az EP ipari szakbizottsága 2011 júliusától 50 eurócent/megabájt maximális díjat javasolt szemben a Bizottság által javasolt 1 euró/megabájttal. Az adatátviteli barangolási szolgáltatások ára a Bizottság 2008. júniusi tanulmánya szerint jelenleg megabájtonként 5 és 10 euró között van.
Várható lépések
Miután a parlament egésze várhatóan 2009. áprilisi 22‑én első olvasatban elfogadhatja a jogszabályt, arra még a Miniszterek Tanácsának is rá kell bólintania.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








