A BKV Zrt. várhatóan a második fél évtől mobiljegy bevezetését tervezi. Időalapú, hatvan és kilencven perces konstrukció várható.
A BKV tervei között a "mobil 60-90 jegy" megvalósítása szerepel, ennek érvényessége hétköznap fél öt és 23 óra közötti vásárlás esetén 60 perc, 23 óra és hajnali fél öt között, illetve hétvégén és munkaszüneti napokon 90 perc lenne.
A mobiljegy a többi jegy- és bérletárral nem lesz összefüggésben. Kiegészítő jellegű, azaz a tarifarendszer olyan új eleme, amellyel az utasok a nap bármely időszakában, bárhol jegyet tudnak vásárolni. A bevezetés egyelőre kísérleti jellegű lenne, a tapasztalatok elemzése és értékelése után véglegesítik.
A mobiljegy ára várhatóan 499 forint lesz - a mobilos tranzakciókhoz kapcsolódó egyéb költségeket az utas fizeti. A BKV számításai szerint a bevezetés első évében a vonaljegyvásárlások 3 százaléka valósulhat meg mobiltelefonnal.
Ez a féléves tesztidőszakban 340 ezer mobiljegy-értékesítést jelentene. A terveik szerint a gyakorlatban az utas a felszállás előtt SMS-sel megvásárolt jegyet a mobiltelefonja kijelzőjén mutatná meg a társaság jegyellenőreinek, akik az ahhoz rendelt, időszakonként változó azonosító alapján ellenőriznék az érvényességét. A közbeszerzési eljárás jelenleg előkészületi fázisban van.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


