Hova úsznak el a metrómilliárdok - exkluzív képek

2009. április 9. 12:15

A sajtó számára is bemutatták ma a 4-es metró legújabb szakaszát. Elkészültek ugyanis a Fővám téri állomáshoz kapcsolódó peronalagutak. 

 

A 7,4 km hosszú, tíz állomással tervezett budapesti 4-es metró I. szakasz pesti dunaparti állomása a Fővám téri mélyállomás.

 

Fotók: Pénzcentrum


Az állomásszerkezet, mely ezek a meróvonalon a legmélyebb (35 méteres)a Szabadság híd déli oldalán, a Corvinus egyetem Duna felöli oldala előtt terül el.

 


Az állomás az egyetemi épület és a rakpart közti területen épülő réselt vasbeton dobozszerkezetéhez a Duna alá és az egyetem épülete alá mintegy 20-20 méter hosszban benyúló, bányászati módszerrel kialakított peronalagutak, illetve az egyetem alá benyúló szellőző műtárgy csatlakoznak.

 

Amint azt Kocsis István, a BKV vezérigazgatója elmondta, a szakemberek úgynevezett földfagyasztásos módszerrel dolgoznak. Ez olcsóbb, mint a korábban tervezett megoldás, amely egy mesterséges szigettel oldotta volna meg a feladatot.

 


A folyékony nitrogénnel történő fagyasztás megakadályozza, hogy a talajban levő repedéseken keresztül beáramoljon a Duna vize az alagútba. A kivitelezés napi 24 órában, 2 műszakban folyamatosan zajlik.

 

NAPTÁR
Tovább
2021. szeptember 23. csütörtök
Tekla
38. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?