A Bajnai-kormány több tíz milliárddal csökkentené a közösségi közlekedés, így a MÁV költségvetési támogatását is. A pénznyelőként üzemelő vasúttársaság hatékonysága gyenge, főleg ha nemzetközi összehasonlításban tekintünk rá.
Nem kell messzire utazni, hogy egy hazainál nagyságrendekkel jobban működő vasutat találjon az ember, elég ha Bécsig eljutunk. Az ottani 5702 kilométernyi vasútvonalat kiszolgáló ÖBB, osztrák állami vasúttársaság vonatain évente mintegy 447 millióan utaznak, míg az itthoni 7800 kilométeren alig több mint 150 millióan.
A hatékonyabb működéshez az is hozzájárul a szomszédoknál, hogy az ottani kisebb forgalmú vonalakon a költséges vasúti szerelvények helyett autóbuszokat közlekedtetnek.
Itthon az utasok a vasút tényleges költségeinek mindössze 19 százalékát fizetik be a pénztáraknál, nem csak a diákoknak, illetve nyugdíjasoknak, és egyéb jogon járó kedvezmények miatt, ugyanis a teljes árúnak mondott menetjegy is csak a személyszállítás tényleges költségeinek 55-60 százalékát fedezi.
Itthon közel 30 millióan ingyen utaznak, míg az ÖBB-nek alig van díjmentesen utazó utasa.
Persze ha itthon is a tényleges költségekhez igazodna a díjszabás, sokan felháborodnának, és talán joggal vetnék vissza, hogy a kiszolgálás minősége is hagy némi kivetni valót maga után. Az osztrákok ugyanis évek óta többet költenek szolgáltatásaikra, utaskiszolgáló létesítményeikre, járműparkjuk korszerűsítésére, mint a MÁV.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nekünk több év kellett 70 elővárosi motorvonat beszerzésére, míg ezalatt az osztrákok 160 ilyet szerelvényt vásároltak.
Nem szerepel jobban azonban az áruszállítási piacon sem a MÁV Cargo, amit az ÖBB árufuvarozó vállalkozása vásárolt fel 102,5 milliárd forintért, holott a cég járműparkja jórészt ócskavasnak felel meg.
A már szinte tradíciónak mondható lemaradást a MÁV tehát csak jelentős tulajdonosi hozzájárulással tudná ledolgozni.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak
A túlfogyasztásra hívja fel a figyelmet a Mastercard kampánya.
-
Karácsonyi készülődés a PENNY-vel (x)
Szívhez szóló videóval is köszönti a vásárlókat az üzletlánc
- Súlyos bírságot kockáztatnak, komoly figyelmeztetést kaptak a magyar horgászok
- Ingyenessé tenné a közlekedést minden 14 év alatti és a fogyatékkal élők számára is a kormány - a nap hírei
- Petr Pavel: nem számít, ha „irritáló tényező” lett Ukrajna támogatása
- Stockholmban mutatta be tudományos eredményeit Karikó Katalin
- Az ENSZ szerint hamarosan újabb átkelő nyílhat a Gázai övezet felé
- Január elsejétől 81 kórház üzemeltetését veszi át a KEF – minőségjavulást remélnek
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


