Március 28-án tartják a Föld Órája nevű kampányt. A világméretű megmozduláshoz gyakorlatilag minden országban csatlakoznak: az időeltolódás miatt tőlünk keletebbre már leoltották a lámpákat.
A kampányt két évvel ezelőtt kezdték Ausztrál környezetvédők, akik így próbálták meg felhívni a figyelmet a pazarló energiafelhasználásra, az ezáltal okozott természeti károkra, és a takarékos életvitelre. A program lényege, hogy 20 óra 30 perctől 21 óra 30 percig, egy órára minden lámpát lekapcsolva takarítsunk meg energiát, és jelezzük: tudatosan figyelünk a takarékos energiafogyasztásra.
Ahogy az szilveszterkor is lenni szokott, Ausztrália és Új-Zéland voltak az elsők a sorban -ebben a térségben oltották le leghamarabb a lámpákat.
A WWF adatai szerint 88 ország négyezer városa - például Berlin, New York, Peking, Párizs, és Tokió - is csatlakozik a programhoz. A szervezők várakozásai szerint az akció végeztével mintegy egymilliárd ember töltött el egy órát sötétben. A tervek szerint olyan emblematikus helyeken is sötétség lesz, mint a pekingi Madárfészek stadion, vagy az egyiptomi piramisok környéke.
Az esemény fő támogatói között megtalálhatjuk Cate Blanchett Oscar-díjas színésznőt, Desmond Tutu püspököt, polgárjogi aktivistát, és Ban Ki-moon ENSZ-főtitkárt is.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Magyarországon is sokan gondolják úgy, csatlakoznak az akcióhoz. Több település és szervezet jelezte részvételét, és -mint arról beszámoltunk, a legnagyobb áruházak is korlátozzák energiafelhasználásukat a közös cél érdekében:
Összefog a Metro és a Tesco
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








