Ha a jelenlegi szinten állandósul a forint/euró árfolyam, az utazási irodáknak vagy veszteséggel kell számolniuk, vagy árat emelnek. Sok mozgástere viszont nincs az utaztatóknak.
Az áremelésre a jelenlegi gazdasági körülmények között kevés a lehetőség, hiszen a recesszió miatt - hosszú évek óta először - nem a lakosság utazási kedve, hanem az utazásokra fordítható összeg csökken. Az utaztatók az idén kevesebb repülőúttal számolnak, de bővülhet az olcsóbb, buszos, autós túrák iránti igény.
A korábban 280 forintos euró mellett lekötött utak a mostani 300 forint körüli árfolyamon érzékeny veszteségeket okoznak, azok viszont, akik 310-320 forintos euróval számolnak a kínálat létrehozásakor, hamar kiárazhatják magukat a piacról. A jogszabályok lehetőséget adnak a már korábban lekötött utak legfeljebb 8 százalékos drágítására is, amit az OTP Travel például meg is tesz, amennyiben az euró 300 forintos szinten stabilizálódik.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








