Az, hogy mikor mondható egy ajánlatra, hogy akciós, szigorú szabályokhoz kötött, nem csak itthon, de más országokban is. Nagy-Britanniában az új fogyasztóvédelmi szabályoknak azonban még nem minden "akciós" ajánlat tesz eleget. Többek között a Tesco is megszegi azokat.
Egy fogyasztóvédelmi csoport nyáron több hónapon keresztül megfigyelést folytatott, hogy az akciósnak, leértékeltnek, fél áron kaphatónak titulált ajánlatok valóban megfelelnek-e az előírásoknak.
A brit szabályozás szerint akkor tekinthető ugyanis egy ajánlat akciósnak, ha a megelőzőleg legalább 28 napig érvényes volt a magasabb ár, továbbá az akció időtartama nem tarthat tovább annál, mint a nem akciós időszaké.
Nem mondhatja például azt egy kereskedő, hogy akció keretében, fél áron, 50 forintért kapható a termék, ha előtte csak két napig került 100 forintba, hiszen így bárki akciózni tudna, csak előtte egy napra meg kellene emelnie az árakat. Márpedig ez félrevezetheti a fogyasztókat.
A felmérések során olyan visszaéléseket figyeltek meg, mint például a Marks & Spencer (külföldön nem csak ruházati cikkeket árul) cseresznye-akciója, miszerint 2,49 fontba, vagyis fele annyira kerül kilója, holott előtte csak 2,99 fontba került, és 4,99 fontba csak hónapokkal korábban.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Tesco ezzel szemben az akciós idő hosszával szegett szabályt, ugyanis 3 hónapon keresztül akciósnak titulálta az árat, holott az eredeti áron ennél rövidebb ideig volt elérhető. Ilyen azonban csak kiárusításkor, készletek felszámolásakor, vagy lejáró termékek értékesítésekor lehetséges.
Azzal valószínűleg keveseknek van problémája, ha "túl sokáig" akciós egy termék, azonban a többi trükközés, vagyis az árak rövid ideig történő megemelése, hogy utána azt hetekig félárúként lehessen feltüntetni, már annál inkább bosszantó. Persze az okos vásárló ezeknek sem dől be feltétlenül.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








