9 °C Budapest

Miért veszünk drága gyógyszereket, ha van olcsó is?

Pénzcentrum
2008. szeptember 19. 09:30

Egy amerikai felmérés eredményei szerint egyedül a betegek tájékozatlansága miatt vásárolnak kevesebben generikus gyógyszereket, melyek mint tudjuk, jóval olcsóbbak lehetnek az originális készítményeknél, holott hatékonyságukban egyáltalán nem különböznek.

A szabadalmi idő lejárta után az adott hatóanyagot tartalmazó gyógyszerkészítményeket már más gyártók is előállíthatják és forgalmazhatják, melyek jellemzően olcsóbbak a korábban szabadalommal védett originális gyógyszereknél, miután több cég gyártja őket, és így sokkal több beteg emberhez is eljut a hatóanyag.

Az USA-ban egy felmérés során több mint 20 ezer ember gyógyszervásárlási szokásait figyelték meg. Mivel ott gyógyszerkészítményeket házhoz szállító vállalkozások is működnek patikák mellett, így a megrendelők közül néhány ezernek e-mailben tájékoztatót küldtek egy altatóval kapcsolatban, miszerint már kapható annak generikus változata is.

Ezek után 34 százalékos növekedést figyeltek meg ezen betegek körében, vagyis ennyivel többen vásároltak nem originális készítményeket, és nem csak az adott altató esetében, szemben azokkal, akik patikában, és így tájékozatlanul vásárolnak.

Korábban lefolytattak már egy hasonló, tájékoztató kampányt a tengerentúlon egy koleszterinszint csökkentő készítmény generikus változatának megjelenéséről, ami után azt tapasztalták, hogy az adott gyógyszert 8 százalék helyett a betegek több mint 53 százaléka választotta, és így éves szinten mintegy 600 millió dollárt (101 milliárd forint) spóroltak önmaguknak és az egészségbiztosítónak.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 17. szerda
Rudolf
16. hét
Április 17.
Hemofília világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem