Egy amerikai felmérés eredményei szerint egyedül a betegek tájékozatlansága miatt vásárolnak kevesebben generikus gyógyszereket, melyek mint tudjuk, jóval olcsóbbak lehetnek az originális készítményeknél, holott hatékonyságukban egyáltalán nem különböznek.
A szabadalmi idő lejárta után az adott hatóanyagot tartalmazó gyógyszerkészítményeket már más gyártók is előállíthatják és forgalmazhatják, melyek jellemzően olcsóbbak a korábban szabadalommal védett originális gyógyszereknél, miután több cég gyártja őket, és így sokkal több beteg emberhez is eljut a hatóanyag.
Az USA-ban egy felmérés során több mint 20 ezer ember gyógyszervásárlási szokásait figyelték meg. Mivel ott gyógyszerkészítményeket házhoz szállító vállalkozások is működnek patikák mellett, így a megrendelők közül néhány ezernek e-mailben tájékoztatót küldtek egy altatóval kapcsolatban, miszerint már kapható annak generikus változata is.
Ezek után 34 százalékos növekedést figyeltek meg ezen betegek körében, vagyis ennyivel többen vásároltak nem originális készítményeket, és nem csak az adott altató esetében, szemben azokkal, akik patikában, és így tájékozatlanul vásárolnak.
Korábban lefolytattak már egy hasonló, tájékoztató kampányt a tengerentúlon egy koleszterinszint csökkentő készítmény generikus változatának megjelenéséről, ami után azt tapasztalták, hogy az adott gyógyszert 8 százalék helyett a betegek több mint 53 százaléka választotta, és így éves szinten mintegy 600 millió dollárt (101 milliárd forint) spóroltak önmaguknak és az egészségbiztosítónak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml