A magyarok közel 60 százaléka egyáltalán nem vesz részt a belföldi idegenforgalomban. Nyaraló és személygépkocsi nélkül kevesen engedhetik meg maguknak a belföldi utazást.
A KSH nemrég közzétett, többnapos belföldi utazásokra vonatkozó adatai szerint a magyar lakosság 42 százaléka vett részt 2007-ben belföldi idegenforgalomban, vagyis tett többnapos belföldi utazást.
Az elmúlt néhány évben jelentősen nőtt a lakosság utazási aktivitása, az utazásra fordított szabadidő és a fogyasztási kiadás is. 2007-ben ez a lakosság fogyasztási kiadásainak 2,5-2,6 százalékát jelentette.
Öt- és annál több napos utakon a magyarok közel egynegyede vett részt, azonban a megoszlás igen nagy regionális különbséget mutat, összefüggésben a lakosság életszínvonalával. A fővárosban és Pest megyében lakók 34 százaléka, míg az elmaradottabb régióban élőknek mindössze 18-23 százaléka vett részt többnapos belföldi utazáson.
A legtöbbet a társas vállalkozások tulajdonosai utaztak (43%), míg a nyugdíjasoknak mindössze 17 százaléka engedhette ezt meg magának. De meghatározó tényező még a személygépkocsival rendelkezés és a családi állapot is üdülés szempontjából. Az egyedülállók közül valamivel kevesebben (18%) utaznak, mint a fiatal gyermektelen párok, illetve a családosok (30%).
Hétvégi házzal, illetve nyaralóval rendelkező háztartások több mint háromötöde viszont el tudott utazni hosszabb időre is.
A legkedveltebb úti cél hosszabb utak esetében még mindig a Balaton, az összes utazás 27-28 százaléka ide irányult tavaly, különösen a budapesti lakosság vette célba a tavat.

A hétvégi típusú, 2-4 napos utazások valamivel kedveltebbek voltak a magyarok körében, a lakosság közel 1/3-a vett részt ilyen úton. Itt a regionális különbségek sem akkorák, mint a hosszabb utak esetében, azonban az anyagi helyzet továbbra is mérvadó.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Személygépkocsi nélkül csak minden negyedik háztartás vág neki hétvégi utaknak, a szerény, illetve szűkös anyagi helyzetűeknek pedig csak 28 illetve 20 százaléka.
Családi helyeztet tekintve a gyermekes családok körében a legkedveltebbek a hétvégi kiruccanások, 40 százalékuk részt vett ilyenen az elmúlt évben.
A 2-4 napos utak elsődleges célja a hosszabb utakkal ellentétben nem annyira a szórakozás, mint inkább a rokon, ismerős látogatás.
A lakosság többsége (60 százaléka) azonban egyáltalán nem utazott turisztikai céllal belföldön. A legtöbben ugyanis nem tartják anyagilag megfizethetőnek az utazást, de szintén sokan egészségügyi okok miatt nélkülözik ezt a fajta kikapcsolódást.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








