Magyarországon tízből hét felnőtt nyilatkozott úgy 2007-ben, hogy az elmúlt tizenkét hónapban nem töltött 5 napnál hosszabb időt üdüléssel. Az utazók főként a határokon belül üdültek, a külföldi úti célok közül legnépszerűbbnek Horvátország bizonyult a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis felmérésének 2007. évi adatai szerint.
A magyarok 73 százaléka - azaz tízből heten - nem üdült az elmúlt évben - állapítja meg a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis felmérése a 2007. évi adatok alapján. Minden tizedik magyar belföldön töltött öt napnál hosszabb időt pihenéssel, három százalék saját bevallása szerint Horvátországba utazott, egy-egy százalék pedig a szomszédos Ausztriában, Romániában, illetve Görögországban vagy Olaszországban pihent.
Az életkori sajátosságok miatt egyébként vélhetően több szabadidővel rendelkező ezüstgeneráció - 50 éves és annál idősebb korosztályban - tagjainak körében némiképp magasabb (80 százalék) azoknak az aránya, akik az elmúlt egy évben nem üdültek. Akik utaztak, azok többsége 50 év felett is Magyarországon (10 százalék) igyekezett kikapcsolódni; a külföldi úti célok közül egy-egy százalékuk jelölte meg a teljes lakosság által is említett desztinációkat.
A felmérés terveket firtató kérdésére adott válaszokból kiderült, hogy honfitársaink 68 százaléka nem is tervez az elkövetkező 12 hónapban 5 napnál hosszabb üdülést. A lakosságon belül a második legnagyobb csoportot azok alkotják, akik az ország határain belül terveznek üdülést (14 százalék), úti célként 2-2 százalék említette Görögországot és Horvátországot, 1-1 százalék pedig Ausztriát és Olaszországot.
Az 50+ korosztályban 77 százalék nem tervez öt napnál hosszabb üdülést, az "ezüstrókák" 9 százaléka pedig belföldön szeretne legalább öt napot pihenéssel tölteni az elkövetkező 12 hónapban. Külföldi célpontok sorában főként Görögországot és Horvátországot említették.
A három legnépszerűbb úti cél 5 napnál hosszabb üdülés céljából az elkövetkező 12 hónapban, valamint az üdülést nem tervezők aránya (az adatok az említések százalékos arányában kifejezve)
Arra a kérdésre, hogy "hogyan szokta megszervezni utazásait, ha 5 napnál hosszabb időre megy el", az emberek 54 százaléka azt válaszolta, hogy egyáltalán nem szokott üdülni - ez az arány az 50 éves és ennél idősebbek körében 67 százalék. A tízből három magyar felnőtt mindig saját, esetleg családi vagy baráti szervezésben utazik - utazási iroda szolgáltatásait 1 százalék veszi igénybe mindig, és 3 százalék nyilatkozott úgy, hogy többnyire utazási iroda szervezésében megy üdülni.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az aktív pihenés hazánkban még nem igazán elterjedt. Az adatok tanúsága szerint az üdülők 37 százaléka jellemzően a strandolást és napozást választja, tízből hárman várost néznek. Természetjárással és túrázással a felnőttek 17 százaléka pihen öt napnál hosszabb időtartamú üdülései során. A vízi sportoknak (vitorlázás, szörfözés, jet-ski) 6 százalék hódol, kerékpártúrákon 4, vízitúrákon 3 százalék vesz részt és a síelni, vagy snowboard-ozni is mindössze a 15 évnél idősebb felnőtt lakosság 2 százaléka szokott.
Kedvelt időtöltési forma üdüléskor a múzeum- és színházlátogatás, a barátoknál és rokonoknál tett látogatás, de a gyógyfürdők látogatása is.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml