Magyarországon tízből hét felnőtt nyilatkozott úgy 2007-ben, hogy az elmúlt tizenkét hónapban nem töltött 5 napnál hosszabb időt üdüléssel. Az utazók főként a határokon belül üdültek, a külföldi úti célok közül legnépszerűbbnek Horvátország bizonyult a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis felmérésének 2007. évi adatai szerint.
A magyarok 73 százaléka - azaz tízből heten - nem üdült az elmúlt évben - állapítja meg a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis felmérése a 2007. évi adatok alapján. Minden tizedik magyar belföldön töltött öt napnál hosszabb időt pihenéssel, három százalék saját bevallása szerint Horvátországba utazott, egy-egy százalék pedig a szomszédos Ausztriában, Romániában, illetve Görögországban vagy Olaszországban pihent.
Az életkori sajátosságok miatt egyébként vélhetően több szabadidővel rendelkező ezüstgeneráció - 50 éves és annál idősebb korosztályban - tagjainak körében némiképp magasabb (80 százalék) azoknak az aránya, akik az elmúlt egy évben nem üdültek. Akik utaztak, azok többsége 50 év felett is Magyarországon (10 százalék) igyekezett kikapcsolódni; a külföldi úti célok közül egy-egy százalékuk jelölte meg a teljes lakosság által is említett desztinációkat.
A felmérés terveket firtató kérdésére adott válaszokból kiderült, hogy honfitársaink 68 százaléka nem is tervez az elkövetkező 12 hónapban 5 napnál hosszabb üdülést. A lakosságon belül a második legnagyobb csoportot azok alkotják, akik az ország határain belül terveznek üdülést (14 százalék), úti célként 2-2 százalék említette Görögországot és Horvátországot, 1-1 százalék pedig Ausztriát és Olaszországot.
Az 50+ korosztályban 77 százalék nem tervez öt napnál hosszabb üdülést, az "ezüstrókák" 9 százaléka pedig belföldön szeretne legalább öt napot pihenéssel tölteni az elkövetkező 12 hónapban. Külföldi célpontok sorában főként Görögországot és Horvátországot említették.

A három legnépszerűbb úti cél 5 napnál hosszabb üdülés céljából az elkövetkező 12 hónapban, valamint az üdülést nem tervezők aránya (az adatok az említések százalékos arányában kifejezve)
Arra a kérdésre, hogy "hogyan szokta megszervezni utazásait, ha 5 napnál hosszabb időre megy el", az emberek 54 százaléka azt válaszolta, hogy egyáltalán nem szokott üdülni - ez az arány az 50 éves és ennél idősebbek körében 67 százalék. A tízből három magyar felnőtt mindig saját, esetleg családi vagy baráti szervezésben utazik - utazási iroda szolgáltatásait 1 százalék veszi igénybe mindig, és 3 százalék nyilatkozott úgy, hogy többnyire utazási iroda szervezésében megy üdülni.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az aktív pihenés hazánkban még nem igazán elterjedt. Az adatok tanúsága szerint az üdülők 37 százaléka jellemzően a strandolást és napozást választja, tízből hárman várost néznek. Természetjárással és túrázással a felnőttek 17 százaléka pihen öt napnál hosszabb időtartamú üdülései során. A vízi sportoknak (vitorlázás, szörfözés, jet-ski) 6 százalék hódol, kerékpártúrákon 4, vízitúrákon 3 százalék vesz részt és a síelni, vagy snowboard-ozni is mindössze a 15 évnél idősebb felnőtt lakosság 2 százaléka szokott.
Kedvelt időtöltési forma üdüléskor a múzeum- és színházlátogatás, a barátoknál és rokonoknál tett látogatás, de a gyógyfürdők látogatása is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








