"Mindössze" két milliárd forintos megtakarítás szükséges a BKV-nál, amit ugyan továbbra is járatritkításokkal akarnak elérni, de ez már az eredetileg tervezett összeg harmada. A kabinet péntekre várja a 2 milliárdos változat elkészítését a közlekedési vállalattól - írja a Népszabadság.
A főváros vezetésének elvárása, hogy a BKV építse be a paraméterkönyvbe az önkormányzatok javaslatait, amelyek leginkább a járatok összekötését, és az átszállások ritkítását tartalmazzák. Óbudán például elutasították a 6-os és 86-os járatok megszüntetését, és a javaslatok között szerepel többek között egy új buszjárat indítása a Megyeri hídon Békásmegyerről Újpestre.
A kerületi javaslatok figyelembe vétele után a megtakarítás akár 2 - 2,2 milliárd forint is lehet, bár az tény, hogy a BKV hiányát a paraméterkönyv egyáltalán nem oldja meg, így a főváros további költségcsökkentési és bevétel növelési javaslatokat vár.
Az eredeti tervek szerint 7 milliárdot kellett volna lefaragnia a BKV-nak, amihez 10 százalékkal kellett volna ritkítani a járatokat. A kerültek és a civil szervezetek tiltakoztak, a BKV szakszervezetei pedig sztrájkot hirdettek április 7-re, ha ezt megvalósítják. Ennek következtében már a múlt héten enyhítettek a javaslaton, a főváros már csak 3 milliárdos megtakarítást várt a közlekedési vállalattól.
A probléma az, hogy a BKV 80 milliárdos adósságállománnyal rendelkezik, viszont tarifát már nem emelhet, további hiteleket pedig nem tud felvenni. Korábbi megoldásként az is szóba került, hogy magánkézbe adnák a HÉV-vonalakat, és egyes járatokon (például reptérbusz) az is elképzelhető lenne, hogy azoknak is jegyet kellene venniük, akik egyébként bérlettel rendelkeznek. Kész javaslat egyelőre nem született, az egyeztetések továbbra is folytatódnak, így nem lehet tudni, hogy mire számíthatnak majd a fővárosi utazók...
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








