A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) inflációs adatai alapján egyértelműen látható, hogy az áremelkedés a nyugdíjasokat súlyosabban érinti, mint a teljes lakosságot. Május során a pénzromlás az előző év azonos időszakához képest 8,5 százalék volt, míg a nyugdíjasoknál 11,4 százalék - írja a Magyar Hírlap.
Mináry Borbála, a KSH főosztályvezető-helyettese elmondta, hogy február során 3,5 százalékos különbség mutatkozott az inflációban a teljes lakosság valamint a nyugdíjasok között, melynek oka, hogy a két csoport fogyasztási szerkezete eltérő.
A nyugdíjasok fogyasztásában lényegesen nagyobb súllyal szerepel a háztartási energia, a gáz, valamint a távfűtés. Az ezekre fordított kiadások a teljes lakosság körében 8,7 százalékos arányt képviselnek a fogyasztói kosárban, míg a nyugdíjasok esetében ez az arány 15 százalék.
Hasonló eltérés tapasztalható az élelmiszerek tekintetében is, egy átlagos magyar háztartás összes kiadásának 22 százalékát, míg a nyugdíjasok 30 százalékát fordítják élelmiszer-vásárlásra.
Emellett meg kell jegyezni, hogy a nyugdíjasok jövedelmi viszonyaiban legalább oly mértékű a különbség, mint a lakosság egészében, így valószínűsíthető, hogy a kisnyugdíjasok körében súlyosabbak az infláció hatásai.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A gyógyszerárak emelkedése sem kedvez a nyugdíjasoknak, ugyanis itt egy év alatt 18 százalékos volt a drágulás mértéke. Egy nyugdíjas kiadásainak 6,2 százalékát, egy átlagos háztartás ezzel szemben 2,7 százalékát költi gyógyszerekre.
A főosztályvezető-helyettes szerint a pénzromlás üteme szeptemberben, az áfa-kulcsok, valamint az energiaárak emelése után kezdett emelkedni, majd márciusban érte el a tetőpontot. Ekkor az infláció kilenc százalék volt, a nyugdíjas infláció pedig 12,4 százalék.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








