A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) pozitív céglistát vezet majd áprilistól a honlapján. Célja, hogy a renitens vállalkozások mellett megismerhetőek legyenek azok a cégek is, akik akár egyéni panasz megoldásával, akár a fogyasztók széles körét érintő problémák kezelésével hozzájárulnak a fogyasztóvédelem fejlesztéséhez - írja a Világgazdaság.
Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke szerint a cégek várhatóan igyekeznek majd felkerülni a pozitív listára, így a fogyasztók iránti nagyobb figyelemre, fogyasztóbarát üzleti gyakorlat kialakítására törekednek majd.
A jelenlegi feketelistán egyébként több száz vállalkozás szerepel, akik konfliktusba keveredtek a fogyasztókkal, és nem tettek eleget a békéltető testület iránymutató ajánlásának. Az ügyvezető elnök szerint már érzékelhető a lista jótékony hatása, ugyanis a cégek egyre inkább igyekeznek elkerülni a listára kerülést, s többnyire készek az együttműködésre a békéltető testületek előtti ügyekben.
A pozitív listára való felkerülés bármilyen ügy üdvözlendő megoldásával elérhető. A fogyasztóvédők például követendőnek tartják a napokban, a Neckermann Utazási Kft.-vel kötött egyezséget. A céget ugyanis hiányos árfeltüntetési gyakorlat miatt perelte be a FEOSZ, azonban egyezség született a felek között arról, hogy kiadványaiban megfelelő tájékoztatást ad a társaság a díjakról és egyéb költségekről.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








