2006 harmadik negyedévének végén több, mint 1,5 millió lakossági és közel 108 ezer vállalati ügyfél rendelkezett mobilbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél. A megelőző egy év alatt a lakossági ügyfelek száma 65%-kal, a vállalati ügyfelek száma 40%-kal nőtt. 2006. szeptember 30-án kb. 100 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 65%-kal több, mint egy évvel korábban.
Mobilbank
Mobiltelefonos banki szolgáltatásokra szóló szerződéssel 2006. szeptember 30-án közel1,5 millió lakossági és közel 108 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 10,7%-kal, egy év alatt pedig 65%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 5,7%-kal, 12 hónap alatt pedig 40%-kal nőtt.
A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 24,1% volt a harmadik negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 17,9%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
A bankok a mobilbanki ügyfelek igen dinamikus további emelkedésére számítanak a következő időszakban is. A várakozások szerint a lakossági mobilbanki ügyfelek száma 2007 első félévének végére - éves szinten közel 40%-kal növekedve - megközelítheti az 1,82 milliós darabszámot.
Webkártya
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák,
amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók.
Ezen úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló
ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megel_z_en helyez el pénzt a kártyán.
2006. szeptember 30-án kb. 99,8 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre
alkalmas kártya) volt használatban, ez 13%-kal több mint egy negyedévvel korábban és közel 65%-kal több mint egy évvel korábban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


