Megtorpanni látszik a karácsonyi édességek népszerűsége - legalábbis ez derül ki GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból. A felmérések tanúsága szerint az elmúlt három évben a magyar háztartások nem egészen harmada vásárolt csokimikulást és valamivel több mint a fele fogyasztott szaloncukrot.
A csokoládé mikulások mennyiségi forgalma az elmúlt három évben jellemzően egyre csökkenő mértékben növekedett, s a tendencia 2005-ben negatívra fordult. Míg az eladott csokimikulás-mennyiség 2003-ban 9°százalékkal, 2004-ben pedig 6°százalékkal emelkedett, addig 2005-ben már 0,5°százalékkal csökkent. Történt mindez a vásárlói hatókör meglehetős állandósága mellett: az elmúlt néhány év során a magyar fogyasztók nem egészen harmada vásárolt csokoládéból készült figurát az év végi ünnepek alkalmával.
A fogyasztói költések tendenciája az utóbbi három évben közelít a mennyiségi forgalom terén tapasztalt változásokhoz, ám az értékbeli forgalom változása rendre meghaladja a mennyiségi forgalom változásának mértékét. "Ez elsősorban a kilogrammonkénti fogyasztói átlagár ingadozásának tudható be" - mondta Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking terület menedzsere.

A 2004. évi kilogrammonkénti fogyasztói átlagár kiemelkedően magas volt az azt megelőző és követő évben jellemző átlagárhoz képest. Míg 2004-ben egy kilogramm csokimikulás átlagos ára 1977 forint volt, addig ez 2003-ban 1921 forint, 2005-ben pedig némiképp magasabb, 1936 forint körül alakult.
Az elmúlt három évet vizsgálva megállapítható, hogy egyre nagyobb az árra is ható akciós vásárlások aránya: míg 2003-ban az összes mennyiségi forgalom 15 százalékát tették ki, addig tavaly már minden negyedik csokoládémikulás valamilyen akciós ajánlat kapcsán került a vásárlók kosarába.
Az értékesített mennyiséget tekintve továbbra is a hipermarketek vezetnek, bár piacrészük csökkent a 2004. évi közel 40 százalékhoz képest. Náluk nagyobb mértékben csupán a szupermarketek estek vissza a Mikulás csokoládéfigurák mennyiségi forgalmát tekintve - a kereslet legnagyobb arányban a diszkontokhoz és a független kisboltokhoz áramlott.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A karácsonyi csokifigurákhoz hasonlóan a szaloncukor-piacon is fokozatos visszaesés volt tapasztalható az elmúlt három évben: a mennyiségi és az értékbeli forgalom évről évre csökken - a fogyasztók 2005-ben már 8 százalékkal kevesebb szaloncukrot vásároltak mintegy 5 százalékkal kisebb értékben mint egy évvel korábban.
E tendencia hátterében egyrészt a zsugorodó vásárlói bázis áll: bár a háztartásoknak több mint a fele vásárol szaloncukrot, ez az arány egyre csökken. Éves szinten átlagosan 1,5 kilogramm szaloncukrot vásárol egy család, egy vásárlás alkalmával pedig nem egészen 1 kilogrammnyi szaloncukor kerül a bevásárlókosárba. Ezek a mennyiségek nem változtak érdemben az előző évhez képest.
Az elmúlt három évben fokozatosan nőtt az általában alacsonyabb áron kínált sajátmárkás termékek forgalmi részesedése, és 2005-ben már az értékesített mennyiség egytizede ebből a kategóriából került ki.

A karácsonykor a fára, és fa alá kerülő szaloncukor több mint negyede valamely hipermarketből származik - e kereskedelmi csatorna piacrésze évről évre növekszik, elsősorban a kis vegyesboltok kárára. A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








