25 °C Budapest

Minden negyedik csokimikulás akcióban kel el

Pénzcentrum
2006. december 4. 08:57

Megtorpanni látszik a karácsonyi édességek népszerűsége - legalábbis ez derül ki GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból. A felmérések tanúsága szerint az elmúlt három évben a magyar háztartások nem egészen harmada vásárolt csokimikulást és valamivel több mint a fele fogyasztott szaloncukrot.

A csokoládé mikulások mennyiségi forgalma az elmúlt három évben jellemzően egyre csökkenő mértékben növekedett, s a tendencia 2005-ben negatívra fordult. Míg az eladott csokimikulás-mennyiség 2003-ban 9°százalékkal, 2004-ben pedig 6°százalékkal emelkedett, addig 2005-ben már 0,5°százalékkal csökkent. Történt mindez a vásárlói hatókör meglehetős állandósága mellett: az elmúlt néhány év során a magyar fogyasztók nem egészen harmada vásárolt csokoládéból készült figurát az év végi ünnepek alkalmával.

 

A fogyasztói költések tendenciája az utóbbi három évben közelít a mennyiségi forgalom terén tapasztalt változásokhoz, ám az értékbeli forgalom változása rendre meghaladja a mennyiségi forgalom változásának mértékét. "Ez elsősorban a kilogrammonkénti fogyasztói átlagár ingadozásának tudható be" - mondta Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking terület menedzsere.

 


A 2004. évi kilogrammonkénti fogyasztói átlagár kiemelkedően magas volt az azt megelőző és követő évben jellemző átlagárhoz képest. Míg 2004-ben egy kilogramm csokimikulás átlagos ára 1977 forint volt, addig ez 2003-ban 1921 forint, 2005-ben pedig némiképp magasabb, 1936 forint körül alakult.

 

Az elmúlt három évet vizsgálva megállapítható, hogy egyre nagyobb az árra is ható akciós vásárlások aránya: míg 2003-ban az összes mennyiségi forgalom 15 százalékát tették ki, addig tavaly már minden negyedik csokoládémikulás valamilyen akciós ajánlat kapcsán került a vásárlók kosarába.

 

Az értékesített mennyiséget tekintve továbbra is a hipermarketek vezetnek, bár piacrészük csökkent a 2004. évi közel 40 százalékhoz képest. Náluk nagyobb mértékben csupán a szupermarketek estek vissza a Mikulás csokoládéfigurák mennyiségi forgalmát tekintve - a kereslet legnagyobb arányban a diszkontokhoz és a független kisboltokhoz áramlott.

 

 

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)


A karácsonyi csokifigurákhoz hasonlóan a szaloncukor-piacon is fokozatos visszaesés volt tapasztalható az elmúlt három évben: a mennyiségi és az értékbeli forgalom évről évre csökken - a fogyasztók 2005-ben már 8 százalékkal kevesebb szaloncukrot vásároltak mintegy 5 százalékkal kisebb értékben mint egy évvel korábban.

 

E tendencia hátterében egyrészt a zsugorodó vásárlói bázis áll: bár a háztartásoknak több mint a fele vásárol szaloncukrot, ez az arány egyre csökken. Éves szinten átlagosan 1,5 kilogramm szaloncukrot vásárol egy család, egy vásárlás alkalmával pedig nem egészen 1 kilogrammnyi szaloncukor kerül a bevásárlókosárba. Ezek a mennyiségek nem változtak érdemben az előző évhez képest.

 

Az elmúlt három évben fokozatosan nőtt az általában alacsonyabb áron kínált sajátmárkás termékek forgalmi részesedése, és 2005-ben már az értékesített mennyiség egytizede ebből a kategóriából került ki.

 

 

 

A karácsonykor a fára, és fa alá kerülő szaloncukor több mint negyede valamely hipermarketből származik - e kereskedelmi csatorna piacrésze évről évre növekszik, elsősorban a kis vegyesboltok kárára. A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.

Tini unokájával közösen ad ki könyvet a 77 éves, Pulitzer-emlékdíjas fotóművész (x)

Révész Tamás 20 évnyi amerikai élet után visszatért Magyarországra és az újabb könyve már itthon, Budapesten készült.

Ezen a szőnyegen jógázva már semmi sem választ el a természettől (x)

Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. július 24. szerda
Kinga, Kincsõ
30. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Felújítási támogatás - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető lakásfelújítási támogatásról.
Most nem