Tavaszi nagytakarítást tartanak április 21-én és 28-án a Nagykörúton és környezetében, továbbá a főváros számos forgalmas közterén és csomópontjában.
A budapesti vállalkozások visszajelzései alapján Nagy Elek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke levélben arra kérte Magyarország Kormányát, hogy a jelenleg társadalmi egyeztetés alatt levő GINOP - 1.2.8-20 pályázatot a VEKOP keretei között tegye elérhetővé a budapesti vállalkozások számára is. A felhívás célja, hogy ellensúlyozza a koronavírus-járvány gazdasági hatásait, és támogassa a mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását.
Az Európai Unió támogatási szabályai miatt a budapesti vállalkozások az elmúlt időszakban jóval kevesebb uniós forrást tudtak megpályázni és elnyerni, mint az ország más területein működő versenytársaik. Ezt a hátrány igyekszik mérsékelni a hazai költségvetési forrásokkal kiegészített Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP).
Most a koronavírus okozta járvány a budapesti vállalkozásokat sokkal súlyosabban érinti, mint a vidékieket, így kiemelten fontos a gazdasági válságkezelés során az EU-s szabályokból eredő támogatási aránytalanságok minél nagyobb mértékű ellensúlyozása hazai forrásokból. Ezért Nagy Elek, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elnöke közvetlen vállalkozói visszajelzések alapján levélben arra kérte Magyarország Kormányát, hogy a társadalmi egyeztetés alatt levő GINOP - 1.2.8-20 pályázatot a VEKOP keretei között tegye elérhetővé a budapesti vállalkozások számára is.
A felhívás elsődleges célja a koronavírus gazdasági hatásainak enyhítése a hazai vállalkozások (ezen belül is kiemelten a mikrovállalkozások) munkavállalói létszámának minél nagyobb arányú megtartásán keresztül. A pályázat továbbá támogatja az egyes KKV-besoroláshoz és alkalmazotti létszámhoz illeszkedően elérhető támogatás révén megvalósuló fejlesztéseket is.
A Kormánynak küldött levelében Nagy Elek felhívta rá a figyelmet, hogy a pályázat célkitűzése nem érhető el, ha a budapesti cégek kimaradnak a válságkezelő intézkedésekből, ugyanis ők alkotják az országosan regisztrált társas vállalkozások 40 százalékát.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború