A piac három meghatározó szereplője közül mind kisebb-nagyobb mértékben növelte árbevételét, a profitabilitásuk viszont eltérően alakult.

Javult a hazai kkv-k megítélése számlavezető bankjuk szolgáltatásait illetően. Noha a K&H kkv bizalmi index felmérés árbevétel alapján három kategóriába sorolja a cégeket, a 2025. évi első negyedéves adatai szerint egyetemesen 4 százalékponttal emelkedett a bankkal való teljeskörű elégedettségi mutató értéke az előző negyedévhez képest, így jelenleg 36 százalékon áll. Ezzel az elégedettségi ráta visszatért a tavaly év eleji szinthez, miután 2024-ben az első negyedévet leszámítva 32-33 százalék környékén mozgott. Cégméret szerint leginkább a legnagyobb, 300 millió és 2 milliárd forint közötti árbevételű cégeknél magas a teljes elégedettség, náluk eléri a 47 százalékot is, szemben a legkisebbekkel (20-100 millió forint), akiknél ez csupán 33. A középső, 100-300 millió forintos bevétellel bíró kategória képviseli az arany középutat 37 százalékkal.
Pozitívabban gondolkodnak a magyar kis- és középvállalkozások főbankjuk szolgáltatásairól, mint az elmúlt egy évben. A hazai kkv-k várakozásairól képet festő K&H kkv bizalmi index legfrissebb, 2025 első negyedéves kutatási adatai alapján visszatért a bankokkal való elégedettség a 2024 év eleji szintre.
Részletesebben vizsgálva az adatokat, látható, hogy a válaszadók több mint egyharmada (36%) teljes mértékben elégedett a fő bankja által nyújtott szolgáltatásokkal, újabb közel egyharmaduk (28%) nagyrészt elégedett és mintegy egyötödük (22%) legalább részben elégedett velük. 7 százalékra tehető a kissé elégedetlen cégvezetők aránya, és 8 százalékra a teljesen elégedetleneké.
Stagnáló jegybanki alapkamat mellett növekvő hitelkamatok
A vállalati hitelezés piacán tapasztalt szűkülés további indoka lehet az, hogy a kkv-k a vállalati hitelek kamatainak növekedésére számítanak, miközben a jegybanki alapkamat szerintük 6,5 százalékon stabilizálódik.
A kkv-k mintegy 2 százalékpontos kamatemelkedéssel számolnak a következő 12 hónapban, ami jelentősnek mondható, utoljára ilyen mértékű növekedésre 2023 őszén volt példa. Cégméret szerint is többnyire hasonlóan látják a helyzetet a kkv-k: szűk tartományban, 1,8 és 2,1 százalékpont közötti növekedést prognosztizálnak.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


