A Nemzeti Élelmiszerlánc biztonsági Hivatal ellenőrei a téli ünnepek előtti vizsgálatukon súlyos élelmiszerbiztonsági kockázatot találtak egy édességgyártónál.
A világjárvány és a klímaválság hatására ma minden korábbinál szigorúbb elvárásaik vannak a vendégeknek az éttermi higiénia és a fenntarthatóság terén is. A felmérések szerint 10-ből 6 embernek fontosabb lett a tisztaság a járvány óta, 90%-uk pedig a környezetbarát szemléletet is kulcsfontosságúnak tartja. A vendéglátóegységeknek érdemes figyelni a fogyasztói igényekre, és csökkenteni a pazarlást, illetve minél higiénikusabb környezetet biztosítani a vendégek számára, lehetőleg anélkül, hogy ez pazarlással járna.
Egy 2022-es felmérésben az éttermi vendégek 90%-a mondta azt, hogy a fenntarthatóság fontos számára, az Essity saját kutatásából pedig az derült ki, hogy a COVID-19 járvány óta 10-ből 6 embernek nőttek az elvárásai a vendéglátóegységek higiéniai színvonalával szemben, ennél szigorúbb követelményeket csak a kórházakkal szemben fogalmaztak meg az emberek.
Azért, hogy segítsen megfelelni a vendégek elvárásainak, az Essity márkája, a Tork új higiéniai tanácsadó szolgáltatást és termékeket fejlesztett ki, amelyeket a vállalat novemberi sajtótájékoztatóján Sipos Norbert, a szálkai Noresa Étterem és Panzió konyhafőnöke, a Tork márkanagykövete mutatott be. A Tork Workflow célja, hogy az éttermek higiénikus és fenntartható környezetet tudjanak biztosítani a konyhától a vendégtéren át a mosdókig, illetve javítsák operatív hatékonyságukat és csökkentsék költségeiket. Mindez pedig egybevág a fogyasztói elvárásokkal is.
Minden a helyén, avagy a „mise en place”
A tisztaság minden konyhában az egyik legfontosabb szempont, de a rossz szervezés miatt megszakadó munkafolyamatok az éttermi alkalmazottak 77%-a szerint negatívan befolyásolják a vendégélményt, és 4-ből 3 konyhai munkatárs elégedettebb lenne, ha rendezettebb, jobban szervezett munkahelyen dolgozhatna – mondta el Nagy Géza, a vállalat kereskedelmi igazgatója a sajtótájékoztatón. A Tork Workflow egy tudásanyag, amely több évtizedes fenntartható higiéniai menedzsmenti tapasztalat alapján kínál útmutatókat, annak érdekében, hogy hatékonyabbá váljanak a konyhai higiéniai munkafolyamatok.

A Sipos Norbert elmondása szerint a francia „mise en place” átfogó filozófiájának a lényege, hogy minden a helyén legyen. Ennek a szemléletnek része a konyhai higiénia is, a mindenki által egyformán elvégezhető mozdulatok rögzítése a tisztítás során, amely garantálja, hogy minden munkatárs azonos gyorsasággal és színvonalon végezze a munkáját. A „mise en place”-hoz tartozik a munkakörnyezet optimális kialakítására, beleértve a higiéniai eszközök jó megválasztását és kézre álló elhelyezését is.
A vállalat új termékeinek fejlesztése során is azt tűzte ki célul, hogy az éttermi dolgozók munkáját megkönnyítse, és hatékonyabbá tegye a munkafelületek tisztántartását. A sajtótájékoztatón bemutatott, környezetbarát anyagokból készülő 2az1ben súroló- és tisztítókendő például két munkafolyamat összevonását teszi lehetővé.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Fókuszban a fenntarthatóság
Sipos kiemelte, hogy számos területen, többek között a higiéniai eszközök kiválasztása során is fontos figyelni egy vendéglátóegységnek az ökolábnyoma csökkentésére. A Tork ebben jó partnere lehet az éttermeknek, mivel anyacége idén ismét platina minősítést kapott az EcoVadis fentarthatósági minősítő vállalattól.
Az adagolók energiatakarékos eljárással készülnek, és kialakításuk során a gazdaságos, pazarláscsökkentő adagolás elérését tartják szem előtt, a tisztítóeszközöket pedig a körforgásos gazdaság szellemében, nagyrészt újrahasznosított alapanyagokból, illetve fenntartható forrásból származó, lebomló nyersanyagból készítik el.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








