A Gazdasági Versenyhivatal tapasztalatai szerint egyre gyakrabban találkozhatnak a fogyasztók a digitális térben olyan tartalmakkal, amik a pénzügyi termékek felé terelik őket.
Globálisan egyre nagyobb piacot jelentenek a környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközök. Nemrég komoly tőkeinjekciót kapott egy ezzel foglalkozó magyar vállalkozás, a Greenstic is. A félmilliárd forintot, amely a Hiventures-től érkezett, regionális terjeszkedésre fordítják majd.
A Portfolio Business Podcastja erről kérdezte Szluha Dénest, a Hiventures startup üzletágvezetőjét és Balázs Krisztiánt, a Greenstic alapító-ügyvezetőjét.
Balázs Krisztián elmondta, hogy az ötlet három éve fogalmazódott meg a három alapítóban: olyan területet kerestek, ahol a KKV-szektorral és/vagy a HORECA-szektorral (azaz az éttermekkel, szórakozóhelyekkel) tudnak együtt dolgozni, ezen belül kerestek olyan piaci rést, amely potenciális növekedést tett lehetővé.
A csomagolóanyag-piacon folyamatos változás, "zöldülés" tapasztalható, amit részben a döntéshozók, jogszabályalkotók, részben pedig a fogyasztók mozdítanak előre. Az ügyvezető példaként hozta fel Franciaországot, ahol gyakorlatilag már nem lehet műanyag csomagolású gyümölcsöt vagy húskészítményt kitenni a pultra. A piac tehát óriási, így hatalmas üzleti lehetőség van ennek a zöldítésébén vagy a környezetbaráttá tételében. Egyfajta gasztroforradalom zajlik: a fogyasztók egyre tudatosabban választják meg az élelmiszert és azt is, ahogy azt tálalják és csomagolják.
A Greenstick termékei között megtalálhatók cukornádból készült elviteles dobozok, kraft papírból készült leveses poharak, fa evőeszközök, újrahasznosítható pizzás dobozok, bioműanyag lebomló étkészletek, bambusz pálcák és papír szívószálak is. A magyar fogyasztók többek között rendezvényeken találkozhatnak velük, nemrég például a Gourmet fesztivál hivatalos tálaló,- és csomagolóanyag partnerei voltak, de folyamatos a nemzetközi terjeszkedésük is.
Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágvezetője kiemelte, hogy korábban a környezetbarát éttermi eszközök piacának szereplői alapvetően inkább kiszolgálták a piaci igényeket. A Greenstic ugyanakkor jól rá tud érezni a piaci változásokra, sőt, edukálják és oktatják, nevelik, tanítják az ügyfeleiket, megmutatják nekik az újabb területeket, technológiákat, lehetőségeket.
Hozzátette: állami befektetőként különösen fontos számukra azokat a szektorokat, szegmenseket keresni, amit adott esetben a piaci befektetők nem helyeznek fókuszba. Fontos, például, hogy milyen hatása van az adott befektetésnek a környezetre: a Hiventures befektetéseinek 10-20 százalékát olyan befektetés teszi ki, aminek valamilyen közvetlen, kézzelfogható társadalmi-környezeti hatása van.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
Van, aki meztelenül, törölközőbe csavarva kényelmetlenül érzi magát, míg szintetikus anyagból készült fürdőruhában beülni a gőzbe több okból sem szerencsés.
-
Új vásárlók a magyar drogériákban: így változott meg a piac
A drogérialáncok nem csak hazánkban, Európa többi országában is dinamikusabban fejlődnek, mint a többi lánc.
-
Rohamosan csökken a hazai borfogyasztás, de a szakértőknek van megoldásuk a helyzetre
A klímaváltozás sem könnyíti meg a borászatok dolgát.