Anyagilag jobban jár, ha marad a zenélésnél.

Együttműködési szabálykönyvet dolgozott ki a szakma reputációjának emelése, illetve fenntarthatóságának biztosítása érdekében a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A kezdeményezés mögött az MMSZ 70 megbízó oldali tagja, a MAKSZ 45 tagügynöksége és 6 szakmai társszövetség áll.
Közös ügyfél-ügynökség oldali alapelveket, ajánlásokat és vállalásokat fogalmazott meg a megbízók képviseletét is zászlajára tűző MMSZ és az ügynökségeket tömörítő MAKSZ. A két meghatározó szakmai szervezet által közösen létrehozott kommunikációs iparági white paper a Fairplay Book nevet kapta. A dokumentum mérföldkövet jelenthet a hosszútávú, kölcsönös, értékalapú ügyfél-ügynökség kapcsolatok megteremtésében, ami nagyban segíti a szakma reputációjának emelését, fenntarthatóságának biztosítását.
A kidolgozott ajánlások mérlegelése, betartása áttekinthetőbbé, kiegyensúlyozottabbá teszi az ügyfelek és ügynökségeik közös munkáját, és így lehetőséget teremt a döntéshozóknak, hogy pontosabban definiálják a rendelkezésükre álló erőforrások helyét és szerepét a marketing folyamatban. Ennek eredményeként hatékonyabb kampányok jöhetnek létre, illetve jobban tervezhetőbbé válnak az ügynökségi szolgáltatások is. Mindkét szövetség vallja, hogy a szakmai szereplők nem „ügyfelekre és alvállalkozókra”, hanem együttműködő partnerekre oszthatók fel: az ügynökség a megbízó belső erőforrása. Egy motivált, megújulásra képes csapat pedig a legmagasabb szintű befektetés. A közösen vallott alapértékek között szerepel az is, hogy a sikeres együttműködéshez egyértelmű, átlátható feltételekre, korrekt számonkérhetőségre, valamint megfelelő emberi, szakmai és reális anyagi ösztönzésre van szükség mindkét oldalon.
„Az MMSZ olyan aktív és a szakmát formáló szervezet, amely elkötelezett a megbízói és szolgáltatói oldallal való közös értékteremtésben” – hangsúlyozza Hinora Ferenc (Positive Adamsky), a több mint 30 éves szakmai szervezet elnöke. „A szövetség feladatának tekinti minden olyan értékteremtő ágazati, edukációs, orientációs, közösségi, illetve társadalmi célkitűzés szolgálatát, amelyekkel érdemben támogatni tudja a megbízói, illetve szolgáltatói oldal piaci szereplőit. Éppen ezért örömmel álltunk az élére annak a párját ritkító kezdeményezésnek is, amely a sérülékeny, ugyanakkor értékteremtő ügyfél-ügynökségi kapcsolat együttműködési pontjainak javítását célozta” – emelte ki az elnök.
A projekt során az ügynökségi oldal képviseletét a MAKSZ, az egyetlen, kizárólag kommunikációs ügynökségeket összefogó szakmai szövetség látta el. A MAKSZ az érdekvédelem mellett, aktívan dolgozik iparág fenntarthatóságáért, fejlesztéséért, a megfelelő utánpótlás biztosításáért, a szakmai színvonal emeléséért.
A Fairplay Book kezdeményezést a szövetségen belül irányító és összefogó elnök, Blaskó Nikolett (ACG) elmondása szerint a piac ma komoly kihívásokkal küzd, az általános kreatív színvonal messze nem kielégítő, emellett romlik a reklámok társadalmi elfogadottsága is hazánkban. Csökken a hosszútávú, stratégiai ügyfél-ügynökség kapcsolatok száma, egyre több a taktikai feladatokra kiírt tender és az ad hoc együttműködés a piacon. Az ügynökségek sok esetben szorulnak az ügyfelek beszerzési osztályain keresztül partneri kapcsolat helyett végrehajtó státuszba, ahol az árak és a határidők dominálnak a szakmai háttérrel és a minőséggel szemben.
A MAKSZ elnök szerint a szakmai színvonal emeléséhez, a fenntarthatóság megőrzéséhez a kreatív-kommunikációs iparágnak vissza kell kerülnie értéket teremtő, tanácsadó-partneri szerepébe a megbízóknál. A fairplay alapú, kölcsönös, kiszámítható, partneri együttműködés mindennek az alapja, a fejlődés motorja lehet. Ezért támogatja és tartja óriási lépésnek az elnök az MMSZ ügyféloldali kezdeményezésével létrejött szabálykönyvet.
Örülünk, hogy alkotó módon kapcsolódhattunk ehhez a szakmatörténeti jelentőségű kezdeményezéshez, melynek alapelveit és ajánlásait betartva valódi minőségi változás indulhat el a piacon
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 6 százalékos THM-el, és havi 106 085 forintos törlesztővel fel lehet venni a Raiffeisen Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,42% a THM; a K&H Banknál 6,43%; az Erste Banknál 6,67%, a MagNet Banknál pedig 6,8%; míg az UniCredit Banknál 6,9%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni a Sopron Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
– nyilatkozta Blaskó Nikolett.
Az ajánlások gyűjtését, kidolgozását az MMSZ-en belül működő Marketing Döntéshozók Klubja Agency –- Client Munkacsoportja végezte, amelyet Mérő Ádám (The Coca Cola Company) vezetett. A csoportban többek között olyan márkák képviselői foglalnak helyet, mint a The Coca-Cola Company, a Microsoft, a Vodafone, a Nestlé vagy a Szentkirályi Magyarország.
„A konstruktív és partneri együttműködésben gondolkodó megbízói, illetve ügynökségi oldal elemi érdeke, hogy hosszú évek után, a legnagyobb szakmai szervezeteken keresztüli közös egyeztetés segítségével, végre kodifikálásra kerülhettek azok az alapelvek és ajánlások, melyek korrekt, egymás tiszteletén alapuló, a ma már kissé túlhaladott hierarchikus álláspontot maga mögött hagyó és átlátható viszonyrendszert teremtenek” – vallja Mérő Ádám. „Mivel mindkét oldalon évekig dolgoztam, elképesztően motiváló volt bekapcsolódni a munkába, hiszen mind az MMSZ-t képviselő megbízói oldalon ülő kollégák, mind a MAKSZ vezetése teljes figyelemmel és erőbedobással tette oda magát annak érdekében, hogy a dokumentum a végső formáját elnyerje” – emeli ki a szakember.
A dokumentumban a közösen vallott alapelvek mellett, az ügyfél-ügynökségi kapcsolat négy meghatározó szakaszához, az „Egybekelés”, a „Mézeshetek”, az „Együtt sírunk, együtt nevetünk”, illetve a „Konszolidáció és Megújulás” ciklusokhoz köthető ajánlásokat és vállalásokat olvashat a szakmai közönség.
A MAKSZ elnöksége és tagügynökségei, valamint a MMSZ képviselői és Agency – Client Munkacsoportjának tagjai büszkék arra, hogy ilyen széles körben kimondták a Fairplay Book pontjainak szükségességét és közös akarattal merték azokat a szakma nyilvánossága elé tárni. A Fairplay Book szakmai támogatói az Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT), az International Advertising Association Magyarországi Tagozata (IAA), a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), az Adatvezérelt Marketing Szövetség (DIMSZ), a Magyar PR Szövetség (MPRSZ), valamint a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MARESZ). A kezdeményezők őszintén remélik, hogy a jövőben egyre többen csatlakoznak kezdeményezésükhöz és vállalják fel a dokumentumban megjelenő értékeket és ajánlásokat.

Közösségi finanszírozással adnák ki újra a 2012-es év gyerekkönyvét, a Dobozvárost.
A vállalkozásunk sikere rengeteg dolgon múlhat, nem elég az ötlet, bizony kemény munkát kell fektetni a sikerbe.
Tíz év után ismét megjelenhet Lakatos István Év Gyerekkönyve-díjas meseregénye, a Dobozváros!
A kutatók szerint az egyik ok, amiért az adakozás javíthatja a fizikai egészséget az az, hogy segít csökkenteni a stresszt és a feszültséget.
-
Több mint 30 ezer tonna élelmiszert mentettek meg a kidobástól
Öt év alatt az élelmiszer-felesleg közel felét hasznosította a Tesco.
-
Fellendült a tőkebevonás a cégeknél
Túlélés, beruházás, felvásárlás – a Hiventures tőkével támogatja.
- A krími robbanások meggyengítették az orosz flottát a brit hírszerzés szerint
- Megtámadták New York-ban Salman Rushdie-t
- Új generációs európai fegyverek, régi viták - késik a közös európai haderő
- Hétvégi műsorok az InfoRádióban – Arénák
- Túlélési Kalauz: öt tipp, hogy a Szigeten talpon maradj
- Lövöldözés Montenegróban, sok a halott
Portfolio Future of Finance 2022
Energy Investment Forum 2022 - A MEKH szakmai támogatásával
Private Health Forum 2022


