A Budai Vár után most Hollókőn sokkolja az árérzékeny látogatót a húsvéti gasztrovalóság.

Elképesztő veszélyben a magyar bortermelés: már csak ez mentheti meg a történelmi ágazatot
A már évek óta veszteséges szőlőtermesztés nem tartható fent a jelenlegi hazai nagykereskedelmi borárak mellett, amennyiben nem történik 15-20 százalékos nagykereskedelmi áremelés, úgy a magyar szőlő-bor ágazat helyzete teljes mértékben ellehetetlenül a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa szerint.
Az MTI-nek küldött csütörtöki közleményben felidézik: a hazai nagykereskedelmi árak a szőlőtermelők és a borászatok költségnövekedése ellenére sem változtak. Ugyanakkor a kereskedelem folyamatosan növelte árrését, így a fogyasztói árak évről évre emelkedtek, amiből a termelők nem részesednek. További nehézséget okozott a 2021-es szélsőséges időjárás.
Légli Ottó, a HNT elnöke a közleményben kiemelte: évek óta fennálló egészségtelen piaci folyamatról van szó, amelyet tovább súlyosbított a koronavírus-járvány. Az áruházláncok a bor beszerzési tendereken egyre alacsonyabb árra kényszerítik a beszállító pincészeteket. Hozzátette: kollégáik olykor olyan áron kényszerülnek bort átadni, amelyen az gyakorlatilag elő sem állítható. Ez a tisztességtelen gazdasági gyakorlat végiggyűrűzik a teljes borpiacon és negatívan érinti valamennyi borkategóriát, egyértelműen hatással van a szőlő- és bortermelők jövedelmezőségére, kritikus helyzetet eredményezett az ágazatban - fogalmazott.
A szőlő- és bortermelőket hátrányosan érinti az ágazat termelési költségeinek folyamatos emelkedése. Ide tartozik a szőlő termelési költségeinek növekedése, de emelkedik a csomagolóanyagok, az energia és a munkaerő költsége is. A szakértők szerint az elmúlt időszakban legalább 15-20 százalékkal nőttek a borászatok költségei, ezért elengedhetetlen a bor nagykereskedelmi átvételi árának legalább ezzel megegyező emelése a 2021-es szüret után - közölte a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


