Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
Az elmúlt két évben nehéz helyzetbe került a magyar pálinkaágazat. A szélsőséges időjárás, a tavaszi fagyok és a gyenge-közepes gyümölcstermés eleve kihívások elé állította az ágazat szereplőit, de a koronavírus-járvány európai és magyarországi megjelenése, és azt követő lezárások és korlátozások végképp a padlóra küldték a pálinkafőzdéket. Az Agrárszektor Mihályi Lászlót, a Pálinka Nemzeti Tanács (PNT) elnökét kérdezte arról, hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznie még az ágazatnak, illetve hogy milyen kilátásaik, reményeik vannak a 2021-es évet illetően.
Mihályi László szerint a pálinkapiac az elmúlt két évben nagyon megsínylette a koronavírus miatti lezárásokat és korlátozásokat. A határok lezárásával eltűntek a turisták, a vendéglátóhelyek bezárásával elmaradtak a vásárlók, a kereskedelmi főzdék többsége pedig épp a vendéglátáson keresztül értékesíti a pálinkáit. Emiatt jelentősen változtak a vásárlói szokások is, jelentette ki a szakember, hozzátéve, hogy ennek voltak pozitív és negatív hatásai is egyaránt. Ilyen negatív hatás volt az, hogy az emberek elvesztették az állásukat, és nem elsősorban a pálinkák vásárlását részesítették előnyben. Hasonlóan hátrányos következmény volt az, hogy a cégek nem rendeztek céges bulikat, nem ajándékoztak karácsonykor.
A pálinka-előállítóknak az év utolsó szakasza jellemzően nagyon erős, akkor termelik ki a következő év első negyedévének a bevételét is, mert az egy csendesebb időszak. 2020-ban ez a bevétel elmaradt, és ez mindenképpen negatívuma a pandémiának
– emelte ki Mihályi László.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








