Folytatódik a Portfolio Z generációnak szánt programsorozata: a GEN Z Fest-en arra keressük a választ, hogyan tudnak egyszerre pénzügyileg tudatos döntéseket hozni.
A kis- és közepes vállalkozások (kkv) internetellátottsága magas szintű, ugyanakkor nagy fejlesztési lehetőség látszik az informatikai alkalmazások üzleti folyamatokba integrálásában - összegezi a Világgazdaság pénteki cikkében a BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Karának friss kutatását, amely 2500 kis- és középvállalkozó véleményét tükrözi.
A lap rámutat: a BME következtetései összhangban vannak az Európai Unió Digital Economy and Society Indexének (DESI) Magyarországra vonatkozó mérőszámaival, ahol hálózatelérésben, internet-hozzáférésben és egyéb technológiai adatokban az uniós átlagon, sőt sok területen a felett teljesítünk.
Pozitív eredménynek tekinthető, hogy bár szignifikáns eltérés van a 250 fő feletti vállalatok és az öt fő alatti mikrovállalkozások digitalizáltsága között, a digitális képességek és az internethasználat ennek ellenére elterjedtnek és egyenletes eloszlásúnak mondható. Ez nagymértékben azoknak a kötelező alkalmazásoknak köszönhető, amelyeket az adóbevalláshoz, a banki tranzakciókhoz vagy más közigazgatási kapcsolattartáshoz kell alkalmazniuk a vállalatoknak - állapítják meg az elemzők.
További fejlesztési lehetőség látszik ugyanakkor az informatikai alkalmazások speciális üzleti folyamatokba integrálásának területén. Bizonyos iparágakban még alacsony fokú az információ-rendszerek, az adatbázisok, a korszerű adatelemzés vagy a felhőszolgáltatások használata - teszik hozzá.
Digitális készültség szempontjából a magyar vállalatok alacsony, közepes és magas készültségű csoportokra oszthatók. Magas a digitalizáltság a pénzügyi és infokommunikációs szektorban, ezzel szemben például a bányászatban és az építőiparban alacsony. Megjelennek a regionális hatások is: ahol húzó iparágak működnek, és fejlettebb az üzleti környezet, ott jóval magasabb a digitális készültség - olvasható az elemzésben.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok