Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
A koronavírus-járvány elhúzódó gazdasági hatásának kárvallottjai a személyszállító vállalkozások is, a buszos cégek az elmúlt háromnegyed évben bevételeik 70-100 százalékát veszítették el a járvány és az utazási korlátozások miatt - közölte az Új Média Kft. a buszos vállalkozások szakmai havi lapjának, a Busz Transz Magazinnak olvasói körében végzett felmérése alapján.
A felmérésben részt vevő 119 vállalkozás 83 százaléka turisztikai célú személyszállítással foglalkozik, a többség kisvállalkozó, ötödrészük egy vagy legfeljebb két busszal dolgozik, 33,6 százalékuk legfeljebb 5, további 26,9 százalékuk maximum 10 járművet üzemeltet. A cégek több mint kétharmadának nincs más bevételi forrása a személyszállításon kívül.
Az érintett vállalkozások a megrendelések elvesztésére két jellemző választ adtak, az alkalmazottak elbocsátását és a buszok kivonását a forgalomból, a többség mindkét megoldással élt. Alkalmazottat a megkérdezettek 65,5 százaléka bocsátott el, közülük 64,1 százalék a dolgozók több mint felétől vált meg,
A felmérésben részt vett vállalkozások több mint fele a buszpark háromnegyedét kivonta a forgalomból, a buszok leállítása mellett sokan éltek az erőteljesebb lépéssel, a járművek eladásával is. A buszos vállalkozások 22,6 százaléka már adott el buszt kényszerből ebben az évben, további 54,8 százalék pedig tervezi, hogy megválik a munkaeszközétől - írják a közleményben.
Mindezek ellenére a vállalkozók majdnem fele optimista, 42,7 százalékuk vallotta, hogy most ugyan nehéz a helyzete, de túl fogja élni ezt az időszakot. A többség borúlátóbb, a vezetők 43,6 százaléka kétségesnek látja, hogy a vállalkozása túléli ezt az időszakot, és 11,1 százalékuk mondta, hogy tönkre fog menni cége - írják a közleményben. A tájékoztatás szerint
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A legtöbben elengedhetetlennek tartják az állami beavatkozást, egyebek közt a járulékok csökkentését, a bértámogatást, az iparűzési adó átütemezését, a gépjárműadó csökkentését a casco és a kötelező felelősségbiztosítás díjainak mérséklését, a hitelmoratórium alatt felhalmozódott kamatok elengedését, az útdíjak csökkentését, vagy legalább a 2021-es díjemelés elhalasztását, az éves autópálya-matricák érvényességének meghosszabbítását 2021-re - közölte az Új Média Kft.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







