Az 1762-ben elkészült késő barokk remekmű, amely Oceanust, a vizek istenét ábrázolja.
A határon túl próbálhatnak boldogulni a hoppon maradt kaszinósok, amióta Magyarországon az állam gyakorlatilag monopolizálta a szerencsejátékot. Reklámjaikkal a magyarországi szerencsevadászokat akarják bevonzani. Egy szlovákiai kaszinó például egymillió eurós bevételt termelt tavaly.
A szürke-zóna nyújtotta lehetőségeket igyekeznek kihasználni azok a kaszinósok, akik az országhatár mentén nyitottak játéktermet. Amitóa a kormány bevezette az új kaszinótörvényt, csak korlátozott számú koncessziót osztanak ki, és akik nem jutottak ilyenhez, másutt kamatoztatják tapasztalataikat.
Ugyanis a 2012-es kaszinótörvényben az állam gyakorlatilag monopolizálta a szerencsejátékot, és maga dönt arról, hogy ki üzemeltethet játéktermet Magyarországon. A szabályozás értelmében a játékgépeket is száműzték a kocsmákból, kizárólag az üzemeltethet ilyet, akinek kaszinóengedélye is van.
Keresik a kiskaput
A már említett törvény életbelépése óta például a szlovák határ mentén több játékterem is nyílt, a bánrévei Las Vegas és a medvei Hollywood játéktermek például nem titkoltan az anyaországi szerencsevadászokra rendezkedtek be: a Facebookon is magyarul kommunikálnak, hirdetnek, magyar celebeket hívnak meg sorsolni, konferálni.
A Las Vegas Bánréve tulajdonosi hátteréről nem sokat tudunk, így azt sem, magyaroké lehet-e a kaszinót üzemeltető cég. A vállalat neve nincs feltüntetve a Facebook-oldalukon, honlapot pedig nem adtak ki a keresők - így annak kilétére nem tudtunk rájönni. Mindenesetre a megadott e-mail címre nagyjából két hete elküldtük nekik a kérdéseinket: arra voltunk kíváncsiak, hogy miért pont a magyarokra összpontosítanak a kampányban, és szerintük miért járnak át a határon túlra játszani honfitársaink ahelyett, hogy a hazai kaszinókba mennének. Cikkünk megjelenéséig válasz nem érkezett, de természetesen ha reagálnak, akkor közöljük.
A Hollywood játékterem mögötti társaság nevét sikerült megtalálnunk a medvedovi önkormányzat honlapján - ők sem verték nagy dobra egyébként, hogy ki áll a kaszinó mögött -, és a szlovák cégkeresőből ki is derült, hogy a NON - STOP GAME 2002 s.r.o. tulajdonosa két, miskolci illetőségű magyar férfi. A pénzügyi kimutatásokból kiderült, hogy idén 1,11 millió euró (356 millió forint) bevétel mellett 6400 eurós (2 millió forintos) veszteséget realizáltak, az egyel korábbi időszakban a bevételük 915 (296 millió forint) ezer euró volt, és több mint 40 ezres (12,9 millió forintos) mínuszt hoztak össze.
Egyébként az ő helyzetük is hasonló, mint a bánrévei kollégáké: honlapot nem találtunk, csak a közösségi médiában aktívak. Az üzemeltető nevét ők sem verik nagy dobra. Amikor erről a medvedovi önkormányzatnál érdeklődtünk, azt mondták, nem adhatják ki az adatokat, de a vállalkozókat az ügyintéző rendes emberekként írta le a telefonban, "nincsen velük semmi baj".
Meggyűlt a bajuk a törvénnyel
Mielőtt a kormány 2012-ben meghozta az új kaszinótörvényt, Magyarországon nagyjából negyedmillió játékterem működött, ezek számát redukálta 11-re a kabinet. A koncessziókat vállalkozóknak osztották ki, a törvény értelmében csak ők üzemeltethetnek kaszinókat hazánkban. Ekkor történt, hogy azok a tulajdonosok, akik koncesszió nélkül maradtak, a határon túlra - köztük Szlovákiába - költöztek, így az ottani törvények vonatkoznak rájuk.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Korábban az okozott fejtörést a hatóságoknak, hogy a külföldi kaszinók a határ magyar oldalán hirdették magukat, magyar reklámtáblákon, holott a szabályozás értelmében rájuk is vonatkozik a reklám tilalma. Márpedig a törvény szerint szerencsejátékot Magyarországon csak állami engedéllyel lehet szervezni. Márpedig a Btk. szerint aki rendszeresen szervez tiltott szerencsejátékot, vagy ehhez helyiséget eszközt bocsát rendelkezésre, esetleg nyilvánosan biztat részvételre, arra három évig terjedő börtönbüntetés is várhat.
Tiltott szerencsejátéknak minősül az engedély nélkül vagy az engedélyben foglaltaktól eltérően, illetve a jelen törvény szabályainak kijátszásával vagy az abban foglalt kötelezettség, vagy tilalom megszegésével szervezett szerencsejáték.
Miért járnak oda a magyarok?
Bizonyára az olvasókban is felmerült a kérdés, miért menne valaki Magyarországról külföldre játszani, miközben itthon is üzemelnek kaszinók. Bár a személyes indíttatásokra nem látunk rá, de vélhetően az is kecsegtető, hogy a nyereményt a határon túli kaszinók nem forintban, hanem euróban fizetik ki, emellett tárgynyereményeket (például autókat, utazásokat) is gyakorta sorsolnak, ami itthon nem jellemző.
Súlyos probléma
Tavaly az Ökumenikus Segélyszervezet és a Szerencsejáték Zrt. készített egy közös kutatást, ebből kiderült, hogy a szerencsejáték-függőséget közepesen súlyos problémának látják a magyarok. A válaszadók többsége (61 százaléka) jártasnak véli magát a szerencsejáték-függőség témájában, és a megkérdezettek majdnem fele inkább rossz szokásnak tartja a függőséget, és nem komoly betegségnek.
Ha a saját hozzátartozójuk válna függővé, 87 százalék kérné szakértő segítségét. Ezzel szemben ötből négyen nem tudtak olyan személyt, vagy szervezetet mondani, amely ilyenkor segítséget tud nyújtani. Az adatok szerint a lakosság 1,36 százaléka, több mint 130 ezer magyar szerencsejáték-függő, 17 százalék pedig bár nem függő, de veszélyeztetett.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








