A Raiffeisen Bank is csatlakozott a Széchenyi Kártya Programhoz - mondta Dercsényi György, a bank kis- és középvállalati üzletágvezetője csütörtökön Budapesten, a KAVOSZ-szal közösen tartott sajtótájékoztatóján.
Krisán László, a Széchenyi Kártya Programot irányító KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója elmondta: a Raiffeisen Bank csatlakozásával újabb jelentős hitelintézet hálózatában is elérhető lesz a Széchenyi Kártya Folyószámlahitel a hazai kis- és középvállalkozások számára.
A vezérigazgató elmondta: a 2002-ben elindított Széchenyi Kártya Program keretein belül eddig mintegy 1155 milliárd forint hitelt helyeztek ki a programban résztvevő bankok. Az elmúlt időszakban évről évre nőtt a kihelyezett összeg, tavaly mintegy 150 milliárd forint hitelt nyújtottak a bankok a kis- és középvállalkozásoknak (kkv-knak) a Széchenyi Kártya Program keretében.
Krisán László kifejtette: mára a hazai kkv szektor egyre nagyobb részét érinti hátrányosan a globális pénzügyi válság. Mivel a vállalkozások jelentős része jelenleg legfeljebb egy éven belüli időtávon képes tervezni, jelentős kereslet mutatkozik a rövidebb távú, egyszerű finanszírozási lehetőségek iránt - húzta alá a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója.
"A Raiffeisen Bank számára jó lehetőség a Széchenyi Kártya Programhoz való csatlakozás, amely összhangban áll a banknak a kkv-szektor finanszírozására irányuló törekvéseivel" - mondta Dercsényi György. Úgy vélte: tévhit, hogy a szektor a válság kitörése óta nem kap finanszírozási lehetőséget, bár tény, hogy a bírálati szempontok az utóbbi időszakban változtak, így előtérbe került a pénzforgalom (cash-flow) figyelése, a visszafizetés forrásának vizsgálata, míg a tisztán fedezet alapú hitelezés visszaszorult.
Hozzátette: a Raiffeisen Bank a kis- és középvállalkozásoknak nyújtott folyószámlahitelek állományát 2010-től 30 százalékkal növelte, s a Széchenyi Kártya Programhoz való csatlakozással még több vállalkozás hiteligényét tudják kiszolgálni.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Széchenyi Kártya Program hitelkonstrukciói a KAVOSZ Zrt., a VOSZ és a Területi kereskedelmi és Iparkamarák irodáiban igényelhetők, ahol az ügyfelek teljes körű információt kapnak a konstrukció igénylésének feltételeiről és a benyújtandó dokumentumokról. A Széchenyi Kártyát a Raiffeisen Banknál minden olyan kkv igényelheti, amely egyéni vállalkozóként vagy egyéni cégként, illetve az üzletszabályzatban meghatározott gazdasági társaságként vagy szövetkezet formájában legalább két éve működik - ismertették a tájékoztatón.
A kkv-k helyzetét, devizahitel-kitettségét érintő kérdésre Krisán László elmondta: a tipikus hazai kkv nappal kkv, este lakossági ügyfél, épp ezért a lakossági devizahitel-kitettség rányomja a bélyegét a vállalkozási lehetőségekre. A KAVOSZ vezérigazgatója szerint ezért a forint árfolyamának hektikusságát csökkentő megoldásokat használni kell. Ugyanakkor előzetesen fel kellene tárni, hogy a kkv-k mekkora körét érinti valóban a devizahitel-kitettség, emellett más, piaci szempontokat is figyelembe kellene venni - hangsúlyozta Krisán László. Véleménye szerint csak azokat a vállalkozásokat szabad megmenteni, amelyek ezzel a lépéssel életképesek maradnak. Azokra a cégekre, amelyeknél a segítség csak elodázza a csődöt, de új lehetőséget nem nyújt, nem biztos, hogy érdemes költeni - húzta alá a KAVOSZ vezérigazgatója.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








