Geotermikus energiával fog működni a Praktiker most épülő új áruháza Esztergomban. A barkácslánc a jövőben nemcsak fejlesztéseivel, de önálló marketinggel is környezetbarát és energia-takarékos megoldások felé kívánja terelni vásárlóit.
"Értékes minden, ami zöld" - ezzel a szlogennel indult a Praktiker honlapján a napokban az a zöld oldal, amely a magyar vásárlókat energiatakarékos termékekkel, rezsicsökkentő hasznos tippekkel és ötletekkel kívánja kiszolgálni.
A zöld gondolat jegyében megfogalmazott kezdeményezés nem magyar specialitás, a Praktiker konszern stratégiai döntése, hogy egész Európában - több mint 430 áruházban - a vásárlókat az energiatakarékosságra és környezetbarát árucikkek választására buzdítják. A 19 hazai Praktiker áruházban is "zöld" tippek állítják meg a vásárlókat, hogy a hasznos tanácsok mellett felhívják a figyelmet a "zöld" termékekre, legyen szó szélkerékről, napkollektorról, szolár lámpáról vagy energiatakarékos izzókról. Az áruházlánc mintegy 1000 hazai településre eljutó őszi katalógusa is nagy hangsúlyt fektetett ezen termékekre tematikus összeállításaiban.
Az áruházlánc nemcsak termékeivel, de saját fejlesztéseivel is úttörő szerepet kíván vállalni az energiatakarékosság területén. A 20. magyar áruház, amelynek építése megkezdődött Esztergomban, egyedülálló módon már geotermikus energiát fog használni, így az üzlet valamennyi helyiségét a Föld energiája fogja hűteni és fűteni a nap 24 órájában.
A három legutóbb megnyitott áruháznál - Kaposvárott, Békéscsabán és Székesfehérváron - is voltak már kezdeményezések: korszerű és energiatakarékos, padlóba épített fűtésrendszert építtettek, ami télen-nyáron gazdaságosan működik, miközben az áruházak világítását hosszú életű energiatakarékos izzókkal oldották meg. A Praktiker áruházakban folyamatosan bevezetésre kerülő elektronikus polccímkék használatának köszönhetően éves szinten több tízkilónyi nyomdafestéktől és feleslegesen felhasznált papírtól sikerült megkímélni a környezetet.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom