A válság hatására jelentősen emelkedett, az első negyedévben a tavalyi duplájára nőtt az Euler Hermes Magyar Követelésbiztosító Kft. által követelésbehajtásra átvett ügyek értéke - mondta a társaság ügyvezetője. Hozzátette, hogy július végén már a tavalyi ügyszám 70 %-ánál tartottak, míg az átadott követelések értéke megközelítette a 2008-as összeg 80 %-át - írja a Napi Gazdaság.
Az iparági bontásban a legmeglepőbb, hogy az átvett ügyek 42 %-a a fuvarozással, szállítmányozással foglalkozó cégekkel kapcsolatos, csak minden hatodik kapcsolódik az építőiparhoz. Ezt magyarázhatja, hogy a követeléskezelő cégek a korábbi tapasztalataik alapján nem vagy csak kivételes esetekben vesznek át építőipari követeléseket, mivel a bedőlések miatt ebben a szektorban a legkisebb a megtérülés.

A cégvezető szerint a válság hatására jobban odafigyelnek a cégek a követeléseikre. Korábban jellemzően a 60 napon túl lejárt követelésekkel keresték meg a követeléskezelő cégeket, manapság már 40-45 napos kinn lévőségek is beérkeznek, mert még nagyobb a behajtás esélye. Az átadási hajlandóság növekedését a szakember szerint a szállítók romló likviditási helyzete is indukálta.
A cég tapasztalatai szerint az idei év első felében érzékenyebben érintette a megbízókat a követelések érvényesítésének elhúzódása. Meglepő ugyanakkor, hogy az év első felében viszonylag sok adós fizetett a tavaly indított felszámolási eljárás szorításában, a megszokottnál több követelést tudtak érvényesíteni a társaságnál.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








