A CompLex cégnyilvántartási adatai alapján a tavaly megszűnt 33 812 cégből 5 298 volt felszámolt vállalkozás, melyek 242 milliárd forint tartozást halmoztak fel hitelezőikkel szemben - áll a Direktinfo Kft. legfrissebb jelentésében. A követeléskezelők 1 százalék alatti átlagos felszámolási megtérülését és a köztartozások APEH-behajtásának hasonló arányú eredményességét véve alapul ez azt jelenti, a vállalkozások 2008-as kényszerhitelezési vesztesége 220 milliárd körülire tehető.
Belegondolni is iszonyat, milyen veszteségeket szenvedhetnek el a vállalkozások idén, ha a tavalyi, még szinte válságmentes évben felszámolt 33 812 cégből 5 298 közel 220 milliárdos kárt volt képes okozni üzleti partnereinek - mondta Csatlós Csilla, a Direktinfo Kft. ügyvezetője. A követeléskezelői tapasztalat szerint minél nagyobb a vállalkozás felé a követelésállomány, a sikeres beszedésére annál kisebb az esély. Tízmilliós tartozás felett a tulajdonosok sokkal erősebb késztetést éreznek a cégvagyon eltűntetésére, mint az adósság rendezésére. A tavalyi adatok szerint a kísértésbe ejtő 10 millió feletti követelések az összes tartozás 96,6 százalékát teszik ki, míg a legeredményesebben kezelhető 5 millió alattiak csupán az 1,6 százalékát. Jelenleg a követeléskezelő szakma komoly erőfeszítések árán a kinnlevőségek 1 százalékát, nagyrészt a kisebb tartozásokat tudja sikeresen felkutatni és beszedni.
A mostani helyzeten a jogalkotókon kívül a hitelezők is jelentősen javíthatnak. Ahogy a bankok minősítik a hozzájuk hitelért folyamodókat, úgy az üzleti életben is mindennapos gyakorlattá szükséges tenni a partnerek monitorozását. Teljesen érthetetlen, hogy azok a vállalati vezetők és tulajdonosok, akik a magánéletükben valószínűleg senkinek sem adnak ismeretlenül, csak úgy "majd hozom"-ra kölcsönt, a munkájuk során miért döntenek felelőtlenebbül. Általában a kockázatvállalás szükségszerűségével magyarázzák, de ami ma Magyarországon beszállítói körben történik, az arra nem is hasonlít, az szimpla őrültség - fogalmaz a szakértő. Kockázatot csak a veszély mérlegelése, a várható veszteségek lehetséges minimalizálása után érdemes vállalni. A vevővel kapcsolatos veszélyeket a cégadatokból és főleg azok változásaiból lehet a legbiztosabban kiolvasni. Az avatott szemnek elég egy ártatlannak tűnő székhelyváltoztatás ahhoz, hogy tovább vizsgálódjon és feltárja a tranzakció valódi kockázatát és meghatározza vállalásának ésszerű mértékét.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








