Attól még, hogy egy vállalkozás nem halmozott fel köztartozást, egyáltalán nem biztos, hogy jó üzleti partner − derül ki egy tesztből. Az informatikai disztribútorok megvizsgálták, vajon a nekik nem fizető ügyfelek közül hányan akadnak fenn az állami eljárásokat, köztartozásokat nyilvántartó feketelistán. A Direktinfo monitoring rendszere szerint az eredmény: 284-ből mindössze három.
A tartozások kiegyenlítése terén az állam érdekérvényesítő képessége még mindig messze meghaladja a magánszféráét. Az informatikai disztribútorok által nyilvántartott, jelenleg 284 nem fizető ügyfél közül ugyanis csupán három akadt, amelyik "állami szempontból" is megbízhatatlannak bizonyult − hívja fel a figyelmet Csatlós Csilla, a nyilvántartást vezető Direktinfo Kft. ügyvezetője.
Az informatikai disztribútor ágazat közelmúltbeli összefogása − melynek célja a lejárt tartozású, nem fizető ügyfelek közös kiszűrése − eredményezett egy folyamatosan frissülő listát, melyen most 284, lejárt tartozású cég neve szerepel. Ezen cégek összes tartozása több mint fél milliárd forint. Ugyanakkor közülük mindössze két cég került felszámolás alá és egy ellen indult APEH végrehajtás. Csatlós Csilla leszögezi, az, hogy valaki teljesíti köztartozásait, még messze nem jelenti, hogy partnereit, beszállítóit is kifizeti. Megkockáztatom − teszi hozzá a szakértő −, szándékosan csalni is akkor lehet, ha a céggel látszólag minden rendben van.
Az összefüggés fordítva szinte biztosan igaz, tehát aki már az államnak is tartozik, az partnereinek sem fizet majd, de az, hogy egy cég az APEH előtt tiszta, önmagában semmit sem mond várható üzleti magatartásáról. Az állami ellenőrzés kizárólag a köztartozások beérkezését biztosítja, szempontjai is különböznek. Az üzleti követelések, kintlévőségek behajtására jelenleg kínált állami-jogi eszközök gyakorlatilag hatástalanok. A megoldást tehát nem ebben kell keresni. A helyzetet, a megbízhatatlan jelenlegi és leendő partnerek kiszűrését csak a vállalkozások ágazati összefogásával, gyors és érdemi információcserével lehet biztosítani − hangoztatja a szakértő.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








