Összességében alacsony az egyes médiumokba vetett bizalom, de még mindig a televíziónak a legjobb a megítélése Magyarországon.
Az elmúlt évek során a reklámpiac jelentős tényezővé vált a direkt marketing (dm), bár a 2008-as összesített adatok még nem állnak rendelkezésre, 2007-ben 35 milliárd forintot tett ki a szektor bevétele. Probléma azonban a listabrókerség és a Robinson-listák jogszabályi tilalma.
A 2006-ban dm-re fordított 28,7 milliárd és a 2007-ben elköltött 35 milliárd forint a reklámpiac releváns szereplőjévé emeli a direkt marketinget, a szektor dinamikusan bővül. Ezt erősítette meg Hivatal Péter, a Direkt Marketing Szövetség elnöke az Újraosztódik-e a médiapiac? című konferencián. Az elnök a válság ellenére pozitívan tekint az idei év elé, és bár nem vár jelentős bővülést, a stagnálásban azért bizakodik.
Hivatal komoly gátnak nevezte a reklámpiac számára a jogszabályi környezetből fakadó egyes elemeket, mint amilyen az opt-in szabály alkalmazása. Eszerint nem elég, ha valaki arra irányuló óhaját fejezi ki, hogy nem kíván adott dm-cégtől küldeményeket fogadni, ehelyett a cégnek kell külön előzetes beleegyezést szereznie tevékenységéhez. Ez például az egy-egy küldeményhez mellékelt válaszboríték formájában történhet, ami viszont komoly költségterhet jelent a piaci szereplőknek.
Az elnök szerint káros, hogy a reklámtörvény nem engedélyezi a Robinson-listák összeállítását, amellyel a cégek egymás számára is elérhetővé tennék azon személyek adatait, akik nem kívánnak dm-küldeményeket fogadni. Ezáltal pedig elkerülhető volna a fogyasztók felesleges zaklatása és a küldemények elveszett költsége. Harmadik jelentős korlátozó tényezőként a listabrókerség tiltását emelte ki a szakember. Ez megakadályozza az adatbázisokkal való kereskedést, miáltal a kiterjedt fogyasztói adatbázisok összeállítása sem könnyű.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Akár 80.000 forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén (x)
A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40.000 forintján felül további 40.000 forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál akik mobilalkalmazáson keresztül rendszeres megbízást adnak befektetési jegy vásárlására.
-
Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át (x)
Az Aranycipó Kft. vajas fonott kalácsa elnyerte a KMÉ-védjegyet, amely a kiváló minőség és a hagyományos péksütemények iránti elköteleződést tanúsítja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


