Tízből nyolc cég állítja: az egyre növekvő munkanélküliség ellenére is kevés a mesterszakmunkás és a szakmunkás a hazai álláspiacon, sőt, műszaki, illetve számítástechnikai szakemberből sem találnak eleget - mutatta ki az Országos HR Benchmark Felmérés.
A DGS Global Research és az Ernst & Young együttműködésében készült, 651 cég működését feltérképező friss kutatás adatai rávilágítottak: nem elég, hogy bizonyos szakmák képviselőit igen nehéz toborozni, megtartani sem könnyű őket.
Főleg a 20-30 évesek hagyják ott könnyű szívvel a munkahelyüket, illetve az eladók, az értékesítők, a szakmunkások körében és az asszisztencia/adminisztratív munkaerő esetében nagy a fluktuáció. Ez utóbbiakból egyébként túlkínálat van, ahogy jogászokból, PR- és kommunikációs, valamint marketingszakemberekből, sőt, közgazdászokból is.
A cégek többsége a vezetői posztok számát is csökkenti, sőt, az állásban maradó menedzserek fizetései szintén csökkennek.
A felmérés több furcsaságot is leleplezett, például azt, hogy a magyar munkajogi szabályoktól eltérően a vállalatok több mint tíz százaléka nem fizet alapbért az alkalmazottainak. A személyi alapbér munkaszerződésben történő megállapítása kötelező, ám úgy tűnik, az idevonatkozó jogszabályokat a munkaadók sok esetben roszszul értelmezik vagy nem tartják be.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A béren kívüli juttatások terén nincs számottevő változás. Tízből legalább hat vezető pozícióban dolgozó élvezi a cégautó előnyeit, a többi munkavállaló körében az étkezési utalvány, az üdülési csekk, az oktatás támogatása az, amelyet a cégek a legnagyobb mértékben biztosítanak. Továbbra is a vállalatok közel egyharmada ad 13. havi fizetést; ezt a juttatást főleg a külföldi tulajdonú cégek, valamint a közszféra munkaadói biztosítják a dolgozóknak.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








