Gablini Gábor: Csalókák a statisztikák, a magyar autópiac nem teljesített olyan jól 2025-ben, mint a mit a számok mutatnak.
A Pénzcentrum megszerezte a Datahouse gyorsjelentését, amelyből kiderült, hogy májusban is csak pislákolt a magyar autópiac, majdnem 55 százalékkal kevesebb kocsi állt forgalomba az ötödik hónapban, mint egy évvel korábban. Ugyanakkor még nem látni, hogy a korlátozások feloldása miképpen hatott az üzletágra.
Májusban is csak vergődött a magyar autópiac - derült ki a Datahouse, egyelőre csak a partnereinek kiküldött gyorsjelentéséből, amelyet a Pénzcentrum szerzett meg. A statisztikák szerint a májusi forgalomba helyzések nem sokkal haladták meg az áprilisi adatokat, egészen pontosan 302 gépkocsival többet helyeztek forgalomba a múlt hónapban az előző havinál. Ahogyan a lenti csárton is látható, a járvány brutális mélyütést vitt be a hazai forgalomba helyezéseknek, tavaly májushoz képest a személygépkocsiknál 54,5 százalékos a visszaesés.
A visszaesés már az éves adatokban is elég szembeötlő: idén az első öt hónapban 45 315 gépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, ezzel szemben 2019. hasonló időszakában ez 60 973 darab volt, ami majdnem 26 százalékos csökkenést jelent. 2018-hoz képest is 20 százalékos a visszaesés ebben a tekintetben.
Érdemes a helyén kezelni a statisztikákat
A múlt havi bezuhanás kapcsán a Pénzcentrum megkereste Gablini Gábort, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnökét, aki akkor kérdésünkre egy kicsit tisztába tette, hogy miképpen kell értelmezni a Datahouse adatait, mert azok nem feltétlen a valós piaci helyzetet tükrözik:
- mondta az elnök, aki szerint ugyanakkor a szövetség is nehézségeket tapasztalt a járvány miatt. A tényleges értékesítési statisztikákat a GÉMOSZ folyamatosan kapja a kereskedőktől, és az áprilisi adatokban pontosan visszaköszönt, hogy március végétől igen korlátozottan mehettek be az autószalonokba a vevők.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Év végéig kedvezményes THM-el vehetsz fel autóhitelt: nézz szét az ajánlatok között!
Egy hónap múlva okosabbak leszünk
Májusban már tovább enyhítettek a járvány miatti korlátozásokon, aki autót akart venni, az előtt már tényleg szinte minden akadály elhárult. Ugyanakkor a vásárlásokra a Datahouse nem tér ki, csak a forgalomba helyezett járművekre, a májusi megrendelések egy része pedig vélhetően júniusban - vagy később - kerül majd átadásra.
Úgyhogy teljesen csak a későbbi Datahouse-összegzésekből tudhatjuk meg, hogy mennyire élénkítette fel a piacot a korlátozások feloldása. Emellé indult még el az új villanyautó-támogatás is, amely szintén lökést adhat az autóvásárlóknak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








