Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
A MÁV Személyszállítási Zrt. és a reprezentatív szakszervezetek által létrehozott Volán Konzultációs Bizottság első ülésén megállapodás született az elektromos rollerek autóbuszokon történő szállításának szabályozásáról, amely a biztonságos közlekedést és az utasok védelmét helyezi előtérbe.
2025. szeptember 10-én tartotta első ülését a frissen alakult Volán Konzultációs Bizottság, amely a MÁV Személyszállítási Zrt. és a reprezentatív szakszervezetek – a KKSZ és a SZAKSZ – közötti párbeszéd új fórumaként jött létre. Az egyeztető testület napirendjén több aktuális kérdés szerepelt, kiemelt figyelmet kapott az elektromos rollerek menetrend szerinti autóbuszokon történő szállításának problémája.
A szakszervezetek korábban már többször jelezték aggályaikat az elektromos rollerek utastérben való szállításával kapcsolatban, rámutatva a potenciális balesetveszélyre. Az Építési és Közlekedési Minisztérium állásfoglalása szerint az összecsukott állapotú roller elvileg szállítható az autóbuszokon, de csak abban az esetben, ha biztonságosan rögzíthető, és nem jelent kockázatot az utasokra nézve egy esetleges hirtelen fékezés vagy irányváltás során. A gyakorlatban azonban egyetlen autóbusz utasterében sincs megfelelő rögzítőeszköz erre a célra - számolt be a MagyarBusz.
A szakszervezetek ezért kezdeményezték, hogy a MÁV Személyszállítási Zrt. minden autóbusztípusnál határozza meg azokat a helyeket – akár az oldalládában, akár az utastérben –, ahol a rollerek szállíthatók. Emellett tisztázni kívánták a szállítható rollerek számát és azokat a körülményeket, amelyek fennállása esetén a járművezető megtagadhatja a szállítást.
A szeptember 10-i ülésen megszületett megállapodás értelmében a MÁV Személyszállítási Zrt. kezdeményezi az utazási feltételek hivatalos módosítását. Az átmeneti időszakra ideiglenes előírásokat vezettek be, melyek szerint az oldalládával rendelkező autóbuszokon a rollereket kizárólag az oldalládában lehet elhelyezni. Az utastérben csak olyan járműveken engedélyezett a szállításuk, amelyek a második ajtónál peronnal vagy speciális, kerekesszékes utasok, illetve babakocsik számára kijelölt területtel rendelkeznek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A szállítható rollerek számát a kijelölt terület kapacitása határozza meg. A biztonságos rögzítésről az utasnak kell gondoskodnia, akinek kötelessége a roller mellett tartózkodni. Ha a jármű telítettsége miatt nem biztosítható a roller biztonságos elhelyezése, a járművezető jogosult megtagadni a szállítást. Az esetleges károkért minden esetben az utas felel, míg az előírásoknak megfelelő szállítás esetén az autóbuszvezető nem vonható felelősségre egy esetleges balesetért.
Fontos megjegyezni, hogy tűzvédelmi szempontból a kérdés továbbra sem tekinthető teljesen rendezettnek. Számos európai nagyváros – köztük London, Dublin és több német város – már megtiltotta az elektromos rollerek közösségi közlekedési járműveken való szállítását a lítiumion-akkumulátorok tűz- és robbanásveszélye miatt. Hazai példaként Tatabánya helyi járatain is tilos az elektromos rollerek szállítása balesetveszélyre hivatkozva. A T-Busz járművein még a mechanikus rollerek is csak összecsukott állapotban, kézipoggyász méretben szállíthatók, és csak ha nem zavarják az utasokat. A nemzetközi távolsági közlekedésben a FlixBus szintén biztonsági okokra hivatkozva tiltja az elektromos rollerek fedélzeti szállítását.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








