Újra megnyitották csütörtökön Párizsban a Szajnában kialakított fürdőhelyeket: biztonságos a víz.

Miközben a világ turizmusának nagy része még mindig a tömegek mozgatására épül, egyre több utazó és desztináció fordul a csendesebb, de sokkal jövedelmezőbb irányba: a luxusutazás felé. A 2025-ös trendek alapján a fényűzés új neve a személyre szabott élmény, a valódi pihenés és az érzelmi gazdagodás – persze, prémium áron.
A világ turizmusának egyik legdinamikusabban fejlődő ága ma már nem a tömegekre építő utazási forma, hanem a személyre szabott, magas színvonalú luxusutazás. A nemzetközi trendek azt mutatják, hogy egyre több ország — köztük Egyiptom, Málta vagy éppen Magyarország — fordul el a mennyiségi turizmustól, és célozza meg inkább a minőségi, nagy költésű utazókat. A luxuspiac nemcsak stabilabb bevételt ígér, de kevesebb környezeti és infrastrukturális terheléssel is jár, ezért is egyre népszerűbb stratégia világszerte.
A luxusturizmus globális piaca 2023-ban elérte az 1,38 billió dolláros értéket, és várhatóan évi közel 8%-kal tovább növekszik. Az igény nem csupán az ötcsillagos hotelekre vagy a távoli úti célokra nő, hanem a különleges, személyre szabott élményekre is: magántúrák, exkluzív programok, prémium szolgáltatások és tökéletes vendégélmény várja azokat, akik akár több millió forintot is hajlandók költeni egyetlen utazásra. A cél: nem csupán pihenni, hanem felejthetetlen, életre szóló emlékeket gyűjteni – mindezt a lehető legmagasabb színvonalon.
Exkluzív élmény helyett elmélyülés
A 2025-ös évben a luxusutazások világa látványos átalakuláson megy keresztül: a hangsúly a puszta fényűzésről egyre inkább az értelmes, személyre szabott élmények irányába tolódik el. A Luxury Travel Magazine friss trendjelentése alapján a vagyonos utazók ma már nem csupán különleges helyszíneket keresnek, hanem olyan élményeket, amelyek érzelmileg és intellektuálisan is gazdagítják őket.
Az egyik kiemelkedő trend a teljes privát élményre való törekvés. A külön bérelhető jachtok, luxusvillák és privát repülők iránti kereslet megnőtt, főként azok körében, akik valódi elszigeteltségre és személyre szabott kiszolgálásra vágynak. Ezek az élmények gyakran szenvedélyhez kötődnek – legyen szó borászkodásról Toszkánában, jégtúrákról Izlandon vagy gasztro-kalandokról Japán rejtett helyszínein.
De nézzük, mennyiért bérelhetnek a szupergazdagok luxusvillát:
Black Urchin Estate – Kajmán-szigetek Egy éjszaka: 78 200 USD (27 280 000 Ft). Két tengerparti villa és négy luxuslakosztály, akár 48 fő részére. Privát strand, medencék, Apple TV, vízi sporteszközök, személyzet, cateringkonyha – minden, amit egy szupergazdag vendég elvár.
Little Harbour Estate – Anguilla Egy éjszaka: 68 000 USD (23 732 000 Ft). Két szomszédos villa (Indigo és Le Bleu), összesen 20 hálószobával, privát stranddal, mozitermmel, teniszpályákkal és teljes személyzettel.
Musha Cay – Bahamák Egy éjszaka: 60 000 USD (20 940 000 Ft) David Copperfield mágus tulajdona. Egy 700 hektáros privát sziget, 12 hálószobával, saját kikötővel, spa-val, teniszpályával és katamaránnal. A vendégeknek külön személyzet áll rendelkezésére.
Alpine Estate – Verbier, Svájc Egy éjszaka: 49 819 USD (17 379 831 Ft) Két összekapcsolt alpesi chalet, beltéri medencével, szaunával, moziteremmel és 22 fő elszállásolására alkalmas kapacitással. Ideális téli luxusmenedék.
The Hidden Palace – Ubud, Bali Egy éjszaka: 34 808 USD (12 144 392 Ft) Egy dzsungelbe rejtett palota, amely ötvözi a balinéz építészetet a modern luxussal. Privát medence, spa, személyzet és természetközeli nyugalom.
Valami új
Ezzel párhuzamosan a mélyebb érzelmi kapcsolódás iránti igény is erősödik. A turisták már nem csupán látványosságokat akarnak kipipálni, hanem olyan pillanatokat keresnek, amelyekben örömöt, inspirációt, sőt néha transzcendens élményeket élhetnek át. Ez összekapcsolódik a „rewilding” trenddel, melyben a természet közelsége, az egyszerűség és a belső egyensúly kerül előtérbe.
Meglepő módon a wellness is új értelmezést kap: megjelenik az ún. „Silver Bullet” wellness, amely célzottan foglalkozik modern korunk kihívásaival – például az alvászavarokkal, a kognitív fáradtsággal vagy a stressz hatásaival. A luxus tehát már nem csupán testet, hanem tudatot és lelket is kényeztet.
Külön említést érdemel a női szólóutazások és a többgenerációs nyaralások felfutása. A statisztikák szerint a nők 71%-a legalább egyszer önállóan utazik, miközben a Z generáció első gyermekeinek érkezésével a családi nyaralások új, komplexebb formákat öltenek – olykor négy-öt generáció is együtt indul útnak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Összességében 2025-ben a luxusutazás nem csupán státuszszimbólum, hanem az önfelfedezés, az érzelmi gazdagodás és a fenntarthatóság terepe is. A jövő luxusát nem feltétlenül aranyban mérik, hanem a mélységben és jelentésben, amit az utazás nyújt.
Hogy hat mindez a többi utazásra?
Hogy mindez maga után vonhatja-e azt, hogy évről évre, egyre drágábbak lesznek a nem luxus utazások is, a szállodai szobák, a vendéglátás, Csonki Ádám utazási, turisztikai szakértő egy korábbi interjúban azt felelte,
itt is a kereslet-kínálat elve fog érvényesülni. Tehát, igen ameddig növekszik az igény a prémium kategóriás utazás felé, addig a többi szegmensben is árnövekedésre lehet számítani.
A luxusnak ára van
Válság ide vagy oda, de a luxusturizmus piaca felszálló ágban van. Ez annak is köszönhető, ami a COVID után is érzékelhető volt, hogy az emberek vágynak utazni és ha már utaznak, akkor megadják a módját, hogy egy felejthetetlen élményben legyen részük. Örök szellemi táplálékként fog szolgálni a szürke hétköznapokban is. Ebbe beletartozik az is, hogy kiemelten figyeljenek ránk, mint utazókra, vendégekre. Nézzünk pár igazán exkluzív ajánlatot:
Ritz-Carlton Yacht Collection – Luminara szuperjacht: A Ritz-Carlton legújabb, tízemeletes luxusjachtja, a Luminara, 2025 júliusában indul első útjára Monte Carlóból. A hétéjszakás Földközi-tengeri körút – amely olyan helyszíneket érint, mint Toszkána, Portofino és Róma – 11 250 eurótól (4,5 millió forint) indul fejenként. A fedélzeten öt étterem, két medence, tengerre néző spa és privát teraszos kezelőszobák várják a vendégeket.
Abercrombie & Kent – Antarktisz expedíciós luxushajóút: Egy 12 napos expedíció az Antarktiszra, teljes ellátással, privát kabinban, szakértői vezetőkkel és helikopteres kirándulásokkal: kb. 18 000–25 000 USD/fő (6,2 millió - 8,7 millió forint). A program része a pingvinkolóniák látogatása, jégmezők feletti repülés és sarki búvárkodás is.
The Moorings – Privát katamarán Karib-tengeren: Egyhetes privát vitorlásút Saint Lucia körül, teljes személyzettel (kapitány, szakács), prémium ellátással: kb. 12 000–16 000 USD/hét (4,2 millió - 5,6 millió forint), akár 6 fő részére. Ez az ár tartalmazza a fedélzeti étkezéseket, vízi sporteszközöket és kikötői díjakat is.
Zicasso – Egyedi, személyre szabott luxusutak: A Zicasso 2025-ös jelentése szerint az egyedileg összeállított luxusutak átlagos költsége 15 000–30 000 USD/fő (5,2 millió - 10,4 millió forint) két hétre, attól függően, hogy milyen szintű szállásokat, programokat és közlekedést választanak az utazók.
Virtuoso – Európai „coolcation” trend: A hidegebb éghajlatú úti célok, mint Norvégia, Izland vagy Skócia, egyre népszerűbbek. Egy 10 napos luxuskörút Norvégiában, privát sofőrrel, boutique szállásokkal és sarki fény-túrával: kb. 9 000–14 000 USD/fő (3,1 millió - 4,9 millió forint)
Ezek az árak természetesen változhatnak az utazás időpontjától, a választott szolgáltatásoktól és a foglalás időpontjától függően.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


