Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
A patinás belvárosi Madách-kapu alatt jelentős változások történtek az elmúlt időszakban. A korábban a közterületnek számító járdát teljesen elfoglaló teraszokat elbontották, helyüket részben parkoló autók foglalták el. A terület hosszú távú bérlőjének, az Arcadia Hotelnek a tervei egyelőre ismeretlenek- írja a Telex.
Tavaly nyár óta foglalkozik a sajtó a Madách-kaput elfoglaló teraszok ügyével. Akkor a kerületi önkormányzat tájékoztatása szerint a Budapest Főváros Kormányhivatala Építésügyi és Örökségvédelmi Főosztály Örökségvédelmi Osztálya indított eljárást az ideiglenesen létesített vendéglátó teraszok ügyében. Ez nem meglepő, hiszen a Madách-kapu műemléki védelem alatt áll.
Az eljárás eredményéről egyelőre nincs hivatalos információnk, de a változások szemmel láthatóak. Idén októberben a járdák felszabadultak, a teraszok eltűntek. A korábban itt működő vendéglátóhelyek közül a Keksz Bisztró bezárt és elköltözött, míg a First Local Craft Beer & Kitchen honlapja szerint jelenleg felújítás alatt áll.
Bár a terület az erzsébetvárosi önkormányzathoz tartozik, a Madách tér 3. és 4. szám alatti épületeket összekötő épületrész alatti terület a kerületi szabályozási terv szerint közhasználat céljára átadott terület. E fölött működik 2014 óta az Arcadia Hotel, egy 115 szobás, exkluzív négycsillagos szálloda.
Az épület használatára hosszú távú bérleti szerződést kötöttek a tulajdonos BIF Budapesti Ingatlan Nyrt.-vel. Többszöri megkeresésünkre sem kaptunk választ a cégtől a jelenlegi helyzettel és esetleges terveikkel kapcsolatban. Érdemes megemlíteni, hogy a BIF Nyrt. főrészvényese 64,4 százalékos tulajdonrésszel a Pió-21 Kft., amely Schmidt Mária és gyermekei tulajdonában van. A cég 2022-ben 5 milliárd forintos osztalékot fizetett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Madách tér és az azt körülvevő Madách-házak, valamint az udvar hatalmas, íves kapuja jelentős történelmi és építészeti értéket képviselnek. Az 1937-ben Walder Gyula és Árkay Aladár tervei alapján elkezdett építkezés eredetileg egy nagyszabású városfejlesztési terv része volt, amely azonban a második világháború miatt nem valósulhatott meg teljes egészében. Ennek ellenére a Madách tér a kapuval együtt ma is a belváros meghatározó részét képezi.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








