Nemcsak a belvárosban szaladtak el az árak: a Városliget mellett is turistákra szabott összegekkel találkozni a karácsonyi vásárban.
Tömegével adják el Magyarországon az éttermeket: ezek lennének a hazai vendéglátás végnapjai?
A javuló gazdasági helyzet és a turizmus folyamatos erősödése fellendülést hozhat idén a vendéglátóhelyek és az üzlethelyiségek piacán, amit az elmúlt években a pandémia és a megugró energiaárak is kihívások elé állítottak - közölte a Duna House pénteken.
Rámutattak, hogy az üzlethelyiségek és vendéglátóhelyek tulajdonosai körében az idén emelkedő arányban vannak azok, akik eladás helyett a bérbeadásban kérik az ingatlanközvetítő szakértőinek segítségét. A közlemény idézte Benedikt Károlyt, a Duna House PR és elemzési vezetőjét, aki elmondta, hogy 2022-ben a szakértő segítségét kérő vendéglátóhely-tulajdonosok 85 százalékban adtak megbízást ingatlanuk értékesítésére, 15 százalékuk szeretett volna eladás helyett bérlőt találni, majd 2023-ban 3 százalékponttal, 88 százalékra emelkedett az értékesítési megbízások aránya. Az idén kötött megbízások adatai alapján azonban már 5 százalékponttal magasabb arányban, az ügyfelek 17 százaléka dönt inkább a megtartás és bérbeadás mellett.
Az üzlethelyiségek tulajdonosainál hasonló trend figyelhető meg: 2022-ben a megbízók 59 százaléka szeretett volna megválni üzlethelyiségétől, tavaly 62 százalékuk választotta az értékesítést, idén azonban újra változott az eloszlás, 4 százalékponttal emelkedett azok aránya, akik az eladás helyett a bérbeadását választják. A vendéglátóhelyek, üzlethelyiségek vásárlásánál, bérlésénél is kiemelt szerepe van a lokációnak. Az ingatlan aktuális állapota és a benne rejlő lehetőségek mellett fontosak még az energetikai paraméterekkel is, amelyek a várható fenntartási költségek kiszámításában nyújtanak iránymutatást a leendő bérlő, illetve vásárló számára.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








