Kerékpáros felvonulás miatt ideiglenes forgalomkorlátozások lesznek ma délután Budapesten - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK).
A magyarok kétharmada szerint az utazás és a nyaralás határozottan hozzájárul a mentális egészség javításához, és évi 1-2 utazás lenne elegendő ahhoz, hogy feltöltekezhessünk – derül ki egy friss, reprezentatív felmérésből. Az X generáció tagjai igénylik leggyakrabban utazást, ennek ellenére a Z generáció tagjait viselte meg legjobban az, hogy nem utazhattak. 10-ből 6 fiatal felnőtt érzelmeire különösen kihatott a járvány miatti karanténidőszak.
A vezető utazási technológiai cég, a cseh Kiwi.com reprezentatív felmérést készített hazánkban az utazás és a mentális egészség kapcsolatáról. Minél magasabb iskolai végzettséggel rendelkezik valaki, annál inkább úgy gondolja, hogy a vakáció és a jóllét szorosan összefüggenek.
Tízből 9 magyar (91%) szerint az utazás és a nyaralás javíthatja a mentális egészséget, sőt, a válaszadók kétharmada szerint határozott összefüggés van a vakációzás és a jóllét között – derül ki a felmérésből. Minél magasabb iskolai végzettséggel rendelkezik valaki, annál inkább azt vallja, hogy az utazás pozitív hatással van a jóllétre. A 8 általánost végzettek 85%-a, a szakmunkások 88%-a vallja, hogy ha nyaralhat, akkor jobban érzi magát. Az érettségizettek körében 10-ből 9-en, míg a diplomások közül majdnem mindenki (97%) úgy gondolja, hogy az utazás hozzájárulhat a jólléthez.
A nőket és a fiatalabbakat jobban megviselték a korlátozott utazási lehetőségek
Majdnem minden második (49%) magyar úgy gondolja, hogy romlott a mentális egészsége a világjárvány idején a korlátozott utazási lehetőségek miatt. Az okok közt leginkább az érzelmi instabilitást, változó hangulatot (31%), valamint a szorongást és a depressziót (22%) jelölték meg, de akadtak olyanok is, akiknél unalmat (14%) vagy magányt (8%) váltottak ki az utazás lehetősége nélküli hosszú hónapok.
A nők inkább tapasztalták a lezárások miatt mentális egészségük romlását: míg körükben a válaszadók 52%-a, addig a férfiak 46%-a érzi úgy, hogy az utazás hiánya negatívan hatott a jóllétükre.
Jelentősek a különbségek a generációk között ezen a téren; a fiatalabbakat jobban megviselte az, hogy nem utazhattak. Míg a Z generáció tagjai közül 10-ből 6-an úgy érzik, hogy romlott a mentális egészségük, addig az Y generáció kicsit több, mint fele (52%), az X generáció 44%-a vélekedik így, a Baby boomerek körében pedig a legalacsonyabb ez az arány: 10-ből mindössze 3 fő (29%) tapasztalt a mentális egészségében negatív változást a korlátozott utazási lehetőségek miatt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az X generáció tagjai igénylik a legtöbb utazást
Minden 20. ember elegendőnek tartja azt, ha kétévente utazhat, míg 12%-nak az ennél ritkább utazás is elegendő. A magyarok döntő többsége (83%) viszont legalább 1, de inkább több utazást tart ideálisnak. A legtöbb magyar (38%) évi egy vakációval tud feltöltődni. A válaszadók több, mint negyedének (28%) évi két utazásra van szüksége mindehhez. 8% évi legalább 3 út mellett érzi úgy, hogy ki tud kapcsolódni, míg 9%-nak még ennél is többre van szüksége.
Eltérő vakációkedvvel rendelkeznek a különböző generációk tagjai. Az X generációsok jólléte igényli a leggyakoribb utazást. E generáció 88%-ának évente legalább egy nyaralásra van szüksége a feltöltődéshez. Kiemelkedő, hogy a generáció minden második tagja évi legalább 2 utazással, sőt, 10-ből 1 fő (11%) évi 4 vagy több utazással elégedett igazán.
A második legnagyobb utazási kedvvel a Z generáció tagjai bírnak. A fiatal felnőttek 82%-a évi legalább egy vakáció mellett érzi úgy, hogy ki tud kapcsolódni. Minden 4. Z generációsnak évi 2 utazásra van szüksége, 18%-uk pedig évi 3 vagy több vakációt igényel. Az X és a Z generációt az Y generáció, majd pedig a Baby boomer követi ebben a sorban. Az Y generáció tagjai közül 10-ből 8 igényel legalább évi egy nyaralást, míg a Baby boomerek háromnegyede.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani
- Jó számokat hoz Magyarország az autós piacon
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban