Szilveszterkor továbbra sem tiltják be a tűzijátékokat Budapesten, ugyanakkor az idei évben a korábbinál jóval szigorúbb feltételek mellett lehet használni őket.
A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma – elsősorban a járványügyi korlátozások miatti alacsony bázis következtében – 2022. februárban több mint négyszeresére nőtt 2021 azonos hónapjához viszonyítva, azonban 26%-kal elmaradt a Covid19-járvány kitörése előtti, 2019. februári értéktől. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma hétszeresére emelkedett, de még így is 39%-kal kevesebb volt a 2019. azonos időszakinál - közölte a KSH.
2022. februárban az előző év azonos hónapjához képest a belföldi vendégek száma öt és félszeresére, a vendégéjszakáké több mint négyszeresére növekedett. A vendégek száma 274 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 597 ezer volt. Az éjszakák 81%-át szállodákban töltötték, számuk az egy évvel korábbihoz viszonyítva mintegy hatszorosára emelkedett. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken a forgalom 1,7, illetve 1,2-szeresére nőtt a tavaly februárihoz képest. A legnépszerűbb turisztikai régió a Balaton volt, ahol a belföldivendég-éjszakák ötödét regisztrálták.
A külföldi vendégek száma több mint kilencszeresére, a vendégéjszakáké hétszeresére emelkedett. A szálláshelyekre érkezett 194 ezer vendég összesen 485 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégéjszakák 87%-át szállodában töltötték, ez több mint hét és félszeres bővülés 2021 februárjához mérten. A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest–Közép-Duna-vidék volt, ahol a külföldivendég-éjszakák közel kétharmadát regisztrálták.
Az összes bruttó árbevétel folyó áron több mint öt és félszeresére, 23 milliárd forintra növekedett. Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken több mint tizenháromszor annyit, összességében 1,5 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok. 2022. februárban 1782 kereskedelmi szálláshely, köztük 698 szálloda és 711 panzió volt nyitva a hónap egy részében vagy egészében. Az összes vendégéjszaka 55%-át belföldi vendégek töltötték el.
2022. január–februárban az előző év azonos időszakához képest a kereskedelmi szálláshelyeken négyszeresével több, összesen 2 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek háromszorosával, a külföldiek közel hatszorosával több (1,1 millió, illetve 932 ezer) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron több mint ötszörösével nőtt, és 46 milliárd forintot tett ki.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








