Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
A Magyarországra érkező ukrán menekülők tájékozódásának megkönnyítésére háromnyelvű táblákat és útirányjelzőket helyez el a magyar-ukrán határ közelében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. - közölte a társaság kedden. Mint írták, az új, egyedi jelzésű, magyar, angol és ukrán nyelvű táblákat, illetve útirányjelzőket a Híd Kárpátaljáért programhoz kapcsolódva gyártatták le és kedden kezdték el kihelyezni a cég szakemberei.
A közútkezelő a kormány által Záhonyban, Barabáson, Lónyán, Beregsurányban és Tiszabecsen kialakított segítségpontokhoz vezető főbb utakra telepíti a sárga alapon fekete színű táblákat, amelyek információkat mutatnak és útirányokról tájékoztatják a menekülteket. A társaság ezen kívül az M3-as autópálya érintett szakaszán az út felett található digitális, változtatható jelzésképű tábláin is megjelenteti ezen információkat, illetve a segítségpontoknál ugyanilyen arculattal nagyméretű táblákat helyez ki annak érdekében, hogy a bajbajutottakhoz könnyen és gyorsan eljussanak rokonaik és ismerőseik.
Emellett a társaság - a Waze nevű közösségi autós applikációval együttműködve - külön kereshető helyszínként jeleníti meg az autós térképen a segítő pontokat, amelyek listája a www.utinform.hu oldalon is megtekinthető - olvasható a közleményben.
A kormány által elindított Híd Kárpátaljáért segélyakció keretében múlt szombattól hívható a 1357-es nemzeti segélyvonal, amelynek hívásával 500 forinttal lehet támogatni az összefogást. Az adományoknak egy számlaszámot is nyitottak, de emellett várják a karitatív szervezetek, szálláshelyek és befogadó családok jelentkezését, a vállalkozók, önkormányzatok és magánszemélyek felajánlásait is.

-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








