Az 1762-ben elkészült késő barokk remekmű, amely Oceanust, a vizek istenét ábrázolja.
275 mód lehet a járvány terjedésének megakadályozására: így újra nyithatnának a boltok, iskolák
A koronavírus terjedésének csökkentését segítő 275 módot azonosítottak a Cambridge-i Egyetem kutatói új tanulmányukban. Az iskolák, üzletek, nyilvános helyek szakaszos megnyitását és az emberek fizikai távolságtartásának számos lehetőségét is vizsgálták, amelyekkel a korlátozó intézkedések feloldásakor elkerülhető a koronavírus-fertőzés újbóli kirobbanása.
A kutatók a gyógyászati kezeléseken kívül öt területet vizsgáltak: a fizikai izolációt, a szennyezett tárgyak kezelését, a takarítást és higiéniát, a betegség terjedésének korlátozását a térségek között, valamint a házi kedvencek általi vírusterjesztés csökkentésének lehetőségeit.
- idézte a egyetem közleménye Wlliam Sutherland professzort, a tanulmány vezető szerzőjét. A kutatók hangsúlyozták, hogy ezek nem javaslatok, hanem az egyes területeken számba vett leghelyénvalóbb lehetőségek a korlátozó intézkedések szakaszos feloldása esetén. A fizikai távolságtartás, személyes higiénia fokozása, a fertőzés lehetőségének csökkentése a jövőben is központi elemei maradnak a vírus terjedésének feltartóztatása érdekében a kutatók szerint.
Az általuk javasolt módok többségét a járvány feltartóztatására célzó stratégiákban az országok széles körűen alkalmazták, ezek egy részének fenntartása - önkéntes karantén fertőzésgyanú esetén, az idősek otthon maradása, a fizikai kontaktusok kerülése, maszk viselése digitális oktatás, az otthoni munkavégzés - is szerepel a tanulmányban. A munkahelyek újraindítása esetén a kutatók felvetik a home office minél további fenntartását, azt, hogy ne nyissák meg a nem létfontosságú vállalkozásokat. A munkaidő lépcsőzetes kezdését javasolják és azt, hogy büntessék meg azokat a vállalkozásokat, amelyek munkába járásra kötelezik, bátorítják a nem szükséges dolgozóikat.
A nyilvános helyek megnyitásakor például a kávézók először csak a nyitott, szabadtéri területeiken fogadjanak vendégeket, megfelelő távolságot tartva, minden vendég után takarítva az asztalokat. A boltoknál például mobilapp segítségével lehessen sorban állni, mindenki a gépkocsijában ülne, amíg rá kerül a sor, hogy bemehessen az üzletbe. De növelni kellene a házhozszállítás lehetőségét is. A parkokba a különböző korosztályokat különböző idősávokban lehetne beengedni. A kutatók által javasolt lehetőségek listája elérhető a https://covid-19.biorisc.com oldalon.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








