Liptai Klaudia sem úszta meg a lehúzást a reptéren: így kapta vissza a pénzét

Liptai Klaudia sem úszta meg a lehúzást a reptéren: így kapta vissza a pénzét

2019. július 27. 16:02

Csúnyán megjárta Liptai Klaudia a reptéren nyaralás előtt, mert hiába próbált online becsekkolni, a rendszer nem engedte. Ez nem zavarta a légitársaságot abban, hogy a pultnál való becsekkolásért több tízezer forintot gomboljanak le a műsorvezetőről. Ő azonban megosztotta a Facebook-oldalán az esetet.

Londonba indult Liptai Klaudia barátnőjével és lányaikkal, viszont már a reptéren akadt egy kis bökkenő. Mivel a kiskorúakat nem engedte online becsekkolni a rendszer, a műsorvezető úgy gondolta, majd megoldják a pultnál, hiszen úgyis van feladós poggyászuk is.

Ó én kis naiv. Az utazás napján reggel 5 körül egy fáradt unott arcú kishölgy tartotta a markát az útlevelekért. - Online becsekkoltak?

- írta Liptai Klaudia a Facebookon. A történet folytatásából kiderül, hogy az ügyintéző hölgy egy telefonhívással ellenőrizte, hogy nem volt rendszerhiba, és kifizetette a 60 ezer forintos pótdíjat. A műsorvezető elmondása szerint "riadt utasként, aki meg van felemlítve attól, hogy egyszerűen nélküle indul el a gép", inkább fizetett, később azonban nem hagyta annyiban a dolgot. Felhívta férjét, aki egyből intézkedett.

Kiderült, hogy a légitársaság és a repjegy.hu - ahol korábban a jegyeket vette, és becsekkolni próbált - nem egyeztettek egymással. Így a pótdíj összegét még aznap visszautalták.

A műsorvezető esete egyáltalán nem egyedi, a budapesti repülőtéren valóban kihasználják az utasok feledékenységét, és hatalmas pótdíjakat számolnak fel. A minap számoltunk be róla, hogy a hivatalos pótdíj duplájárt csekkolhatott csak be a repülőgépére egy pár Ferihegyen: júliusban Budapestről repültek Berlinbe, ám elfelejtettek időben becsekkolni, és ezt már csak személyesen, a reptéren tehették meg. A történet nagyon hasonlóan indul Liptai Klaudia esetéhez, viszont a párnak gyanús lett, hogy túl nagy összeget akarnak velük megfizettetni.

A Wizz Air honlapja szerint fejenként 30 eurót (kb. 9950 forintot) kell fizetnie annak, aki a társaság földi kiszolgálószemélyzeténél, utólag akarja intézni a becsekkolást. Ezzel szemben a kiszolgálók összesen 40 ezer forintot gomboltak le róluk, amit már akkor ott megpróbáltak szóvá tenni:

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Nem értettük, ezért először ki is álltunk a sorból, hogy ellenőrizzük a Wizz Air honlapját. De jól emlékeztünk, tényleg 9950 forintos pótdíjat írtak. Visszaálltunk és rákérdeztünk, hogy mégis miért kerül ez a szolgáltatás itt a duplájába. Ellentmondást nem tűrő hangon közölték, hogy náluk ez ennyi. Ha tetszik, utazunk, ha nem tetszik, maradunk.

A becsekkolókapun átérve a személyzet egy másik tagjának is megmutatták a nyugtákat, amelyeken az "airport checking fee″ (reptéri utasfelvételi díj) szolgáltatás helyett a "catch your flight″ (érd el a gépedet) megnevezés szerepelt. A hölgy elmondta a párnak, hogy egyáltalán nem követhető nyomon, milyen szolgáltatást vettek igénybe az utasok:

a nyugtákra szándékosan nem a pontos megnevezést írják, mert így könnyebben el lehet utasítani a panaszokat.

A légitársaság egyébként elég keményen szabályozza a szerződésben, hogy kezelési költségként legfeljebb 10 eurót (kb. 3300 forintot) számolhatnak fel a földi kiszolgáló szervezetek. Ehhez képest a Malév GH a budapesti reptéren több mint háromszoros áron dolgozik. A párral beszélgető alkalmazott szerint

a cégen belül egyfajta ösztönző rendszer működik, hogy ki tud minél többet lehúzni a Wizz Air utasairól.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 15. szombat
Zsófia, Szonja
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?