2019. szeptember 18. szerda Diána

Újabb botrány Ferihegyen: keményen lehúzzák a feledékeny utasokat


A hivatalos pótdíj duplájáért tudott csak utólag becsekkolni egy feledékeny pár a repülőgépére. Ugyanis a Malév GH munkatársai olyan extraszolgáltatásokat is kiszámláztak, amit nem is vettek igénybe. Végül fizettek, mert nem akarták bukni a repjegyet, és az utazást. Egy dolgozó szerint a földi kiszolgáló vállalatnál még ösztönzik is a munkatársakat, hogy "minél több pénzt húzzanak le a Wizz Air utasaitól."

A hivatalos pótdíj duplájárt csekkolhatott csak be a repülőgépére egy pár Ferihegyen: júliusban Budapestről repültek Berlinbe, ám elfelejtettek időben becsekkolni, és ezt már csak személyesen, a reptéren tehették meg. Az Indexnek nyilatkozva elmondták, hogy a Wizz Air honlapja szerint fejenként 30 eurót (kb. 9950 forintot) kell fizetnie annak, aki a társaság földi kiszolgálószemélyzeténél, utólag akarja intézni a becsekkolást. Ezzel szemben a kiszolgálók összesen 40 ezer forintot gomboltak le róluk.

Nem értettük, ezért először ki is álltunk a sorból, hogy ellenőrizzük a Wizz Air honlapját. De jól emlékeztünk, tényleg 9950 forintos pótdíjat írtak. Visszaálltunk és rákérdeztünk, hogy mégis miért kerül ez a szolgáltatás itt a duplájába. Ellentmondást nem tűrő hangon közölték, hogy náluk ez ennyi. Ha tetszik, utazunk, ha nem tetszik, maradunk

- mondta a portálnak a pár férfi tagja. Végül, mivel nem akarták bukni a repjegy árárt, meg az egész utazást, fizettek. A becsekkolókapun átérve a személyzet egy másik tagjának is megmutatták a nyugtákat, amelyeken az "airport checking fee″ (reptéri utasfelvételi díj) szolgáltatás helyett a "catch your flight″ (érd el a gépedet) megnevezés szerepelt.

Nehezen léptünk túl azon, hogy a földi kiszolgáló személyzet több pénzt szed be az utasoktól, mint amennyit maga a Wizz Air kér. A hölgy már a felmondását töltötte a cégnél, valószínűleg ezért állt szóba velünk. Rögtön azt kérdezte, tudjuk-e egyáltalán mit jelent az a bizonyos ′catch your flight′ nevű szolgáltatás? És egyáltalán, miért ez a szolgáltatás neve, miért nem ′airport checking fee′ néven fut? Hát, nem tudtuk

- mondta a férfi. A pár azt is megtudta a hölgytől, hogy egyáltalán nem követhető nyomon, milyen szolgáltatást vettek igénybe az utasok: a nyugtákra szándékosan nem a pontos megnevezést írják, mert így könnyebben el lehet utasítani a panaszokat. A légitársaság egyébként elég keményen szabályozza a szerződésben, hogy kezelési költségként legfeljebb 10 eurót (kb. 3300 forintot) számolhatnak fel a földi kiszolgáló szervezetek. Ehhez képest a Malév GH a budapesti reptéren több mint háromszoros áron dolgozik.

A párral beszélgető alkalmazott szerint "a cégen belül egyfajta ösztönző rendszer működik, hogy ki tud minél többet lehúzni a Wizz Air utasairól."

Az Index szerint a Malév GH éves szinten több százmilliókat kaszál a Wizz Air utasainak megrövidítéséért. A portál kereste a légitársaságot és a Malévet is, de egyik cégtől sem érkezett válasz a kérdésekre.

NEM SZABAD TOVÁBB VÁRNI A LAKÁSVÁSÁRLÁSSAL!

Ha tervezed, hogy ingatlant vásárolsz, akkor jobb, ha tudod, hogy lakáspiaci elemzők szerint az árak emelkedése lassul, és a finanszírozási költségek is rekord alacsony szinten vannak, de már nem biztos, hogy sokáig így is marad. Nem hiszed? Nos, a Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 millió forintot, 20 éves futamidő mellett már 2,71 százalékos THM-el, és havi 107 743 forintos törlesztővel fel lehet venni az Ersténél De nem sokkal maradnak el ettől a további bankok ajánlatai sem: a K&H Banknál például 107 546 forintos törlesztőt ígér a 2,81 százalékos THM; míg az OTP Banknál szintén alacsony, 2,97 százalékos THM is alacsony, 108 811 forintos törlesztőt jelent. Érdemes még megnézni a Raiffeisen, a Budapest Bank és a többi magyar hitelintézet konstrukcióját, különböző hiteösszegek és futamidők mellett is - ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Hozzászólások száma: 1 - Hozzászólok a fórumhoz
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS