A hidegpárna miatt napokig marad a szürkeség, a karácsony pedig az átlagosnál melegebb lehet.
Ha levendula, akkor Tihany, szinte teljesen egybeforrt a város és a sokak által kedvelt ikonikus lila virág. Idén már tizenötödik alkalommal nyílik lehetőség arra, hogy a félszigeten saját csokrot készítsenek a gyógynövény szerelmesei. A Tihanyi Levendula Fesztivál és Levendula Hetek alkalmával hatalmas embertömeg látogat el a Balaton-felvidéki községbe - hívja fel a figyelmet a HelloVidék.
A Tihanyi-félszigeten nem újkeletű a levendula jelenléte, Bitter Gyula, gyógynövényszakértő, az 1920-as években telepítette az első ültetvényt, Franciaországból származó szaporítóanyagból.
A nálunk termesztett levendula - a francia vagy keskenylevelű levendula - mediterrán származású növény, elsősorban a félsziget klímája az, ami lehetővé tette a termesztését
- tette hozzá a HelloVidéknek Vers József a Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság Tihanyi tájegységvezetője.
Az itt termő levendula minősége sokkal jobb volt, mint az anyaországból származóé, mivel sokkal több illóoalajat tartalmazott. Sikerét, minőségét az is mutatja, hogy még a tőzsdén is jegyezték. A tihanyi levendulakultúra már a telepítést követően, a ’30-as - ’40-es években, is igen pezsgő volt, ám ez szépen lassan lecsengett.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az ültetvény történetéről a HelloVidék cikkéből tudhatsz meg többet! <---KATT!
Mindenhol csak levendula
Nem véletlen, hogy Tihany annyira népszerű a virágzási időszakban: rendre tömegek érkeznek megcsodálni a lila ültetvényt! A HelloVidék ki is emeli, hogy a tizenötödik Tihanyi Levendula Fesztivál és Levendula Hetek keretében a Balaton-felvidéki Nemzeti Park számtalan programmal várja az érdeklődőket. A Levendula Házban workshopokon, előadásokon, gyógynövénytúrákon és kézműves foglalkozásokon vehetnek részt a vendégek. Ezeken felül gyalogtúrákra hívnak, ahol a félsziget középső részén a tó partján a túrázók megfigyelhetik a szürkemarha gulyát és a közöttük futkosó ürgéket is. A rendezvények másik fő szervezője Tihany Község Önkormányzata is folyamatosan programokat kínál a Tihanyba érkezőknek az egész hónapban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







