Sokan élnek az M1 regionális matrica kedvezményes lehetőségével, közel 23 ezer darab 2026-os e-matrica fogyott az első héten.
A négy napos hétvégék és az őszi szünet utazásra csábít rengeteg embert. A Bónusz Brigád adatai alapján évek óta a legnépszerűbb őszi úti cél belföldön Lillafüred. Legtöbben kettesben és három napra utaznak el, ha belföldi utazás mellett döntenek, az utazók pedig egyre jobb minőségű utakat tudnak megfizetni.
Harmadik éve Lillafüred a kedvenc belföldi úti cél a kikapcsolódni vágyó magyar lakosság körében. Tavaly ősszel még a Mátra és Dunaszentmiklós, míg 2016-ban Siófok és Debrecen volt az ezüst -, illetve a bronzérmes célpont, idén Miskolctapolca és Hajdúszoboszló végzett dobogós helyen. Úgy tűnik, ősszel wellnessre és kirándulásra vágynak a legtöbben, töretlen ugyanis azoknak a helyeknek a népszerűsége, amelyek ötvözni képesek ezt a két kikapcsolódási módot.
Közeli, könnyen megközelíthető külföldi úti célok is népszerűek voltak 2018 őszén. Idén ebben az időszakban a pihenés külföldi helyszínéül a legtöbben Velencét választották, tavaly hasonló időszakban még Prága, 2016-ban pedig szintén egy olaszországi város, Firenze volt a favorit.
Hány napra és hányan?
A hosszú hétvégékhez igazodva, belföldre legtöbben 3 napra utaztak a Bónusz Brigád felhasználói adatai szerint. Hasonlóan ehhez az arányhoz, kiugró többségben voltak azok, akik kettesben utaztak el ebben az időszakban.
Külföld esetében 2016-ban még az egynapos utak voltak a legkelendőbbek: ekkor az összes foglalás felét az ilyen kiruccanások tették ki, 2017-ben azonban már elkezdődött az eltolódás a hosszabb utazások felé. Mára, hasonlóan a belföldi utazásokhoz, a külföldi desztinációk esetében is a 3 napos utak lettek a legnépszerűbbek, bár az 1, illetve a 2 napos szállásfoglalások aránya ccsak sekély mértékben marad el a 3 naposokétól.
Ennyit költöttünk utazásokra
Természetesen az ár nagyon fontos tényezője az utazásnak: 2016-ban egy pár napos belföldi kikapcsolódásra átlagosan a 26.800 forintot költöttek az utazók, idén ez 29.500 forintra rúgott - ez arra utal, hogy egyre jobb minőségű utakat, szállásokat tudnak megfizetni a magyarok - ismerteti tapasztalatait a Bónusz Brigád.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A külföldi utazások esetében is hasonló mértékű volt a vásárolt utak átlagárának változása: 2016-ban átlagosan 18.000 forintba kerülő utakat választottak, idén átlagosan 23.000 forintot költöttek az emberek egy külföldi pihenésre.
Úgy tűnik tehát, hogy a magyarok számára fontossá vált az őszi kikapcsolódás: összehasonlítva korábbi hasonló időszakokkal egyre többen és egyre hosszabb utazásokat választanak. Nem csak az őszi utazás népszerűsége nő: sokan hagyják maguk mögött az adventi vagy épp a karácsonyi őrületet, másokat havas kirándulások és sípályák vonzanak a téli időszakban.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








