11 °C Budapest
Ezek a kocsik kophatnak ki előbb-utóbb a magyar utakról

Ezek a kocsik kophatnak ki előbb-utóbb a magyar utakról

2018. március 8. 10:00

A magyarországi járműállomány egyre kisebb részét teszik ki az egykori szocialista országok gyártmányai - írja a Világgazdaság. Továbbra is Ladából van a legtöbb.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss összesítésében szereplő hét márka - Lada, Moszkvics, Polski Fiat, Tavria, Trabant, Wartburg, Zasztava - példányaiból összesen 72,3 ezret tartottak nyilván 2017 végén. Ez jelentősen, 55,8 százalékkal kevesebb az 5 évvel korábbinál, míg a 2016 végi számoktól 13,6 százalékos az elmaradás.

Az adatok ugyanakkor nem teljes körűek, mivel több márkát már nem tart nyilván a KSH, míg más márkák - ilyenek a Dacia és a Skoda - a nagy számban megtalálható újabb típusok miatt nem kerültek be a kalkulációba.

A még megmaradt keleti autókon belül három márka dominál: Ladából több mint 45 ezer, Trabantból 13,3 ezer, Wartburgból pedig csaknem 7,5 ezer volt nyilvántartva 2017 végén. A keleti autók teljes személyautó-állományon belüli súlya a 2012-es 5,47 százalékról tavaly év végére minimálisan 2 százalék fölé csökkent.

2017 végén 3,47 millió kocsit tartottak számon a személyautóparkon belül, ez 4,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A járműparkon belül az Opelnek van a legnagyobb részaránya 475,4 ezer autóval, majd a Suzukinak 415,8 ezerrel. Még 5 százalék feletti részesedést tudhat magának a Volkswagen, a Ford, a Renault és a Skoda: az első hat gyártó nyilvántartott részesedése meghaladta az 55 százalékot.

NEKED AJÁNLJUK
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?