A teljes tiltás helyett 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás‑csökkentést várna el a gyártóktól az Európai Tanács.
A magyarországi járműállomány egyre kisebb részét teszik ki az egykori szocialista országok gyártmányai - írja a Világgazdaság. Továbbra is Ladából van a legtöbb.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) friss összesítésében szereplő hét márka - Lada, Moszkvics, Polski Fiat, Tavria, Trabant, Wartburg, Zasztava - példányaiból összesen 72,3 ezret tartottak nyilván 2017 végén. Ez jelentősen, 55,8 százalékkal kevesebb az 5 évvel korábbinál, míg a 2016 végi számoktól 13,6 százalékos az elmaradás.
Az adatok ugyanakkor nem teljes körűek, mivel több márkát már nem tart nyilván a KSH, míg más márkák - ilyenek a Dacia és a Skoda - a nagy számban megtalálható újabb típusok miatt nem kerültek be a kalkulációba.
A még megmaradt keleti autókon belül három márka dominál: Ladából több mint 45 ezer, Trabantból 13,3 ezer, Wartburgból pedig csaknem 7,5 ezer volt nyilvántartva 2017 végén. A keleti autók teljes személyautó-állományon belüli súlya a 2012-es 5,47 százalékról tavaly év végére minimálisan 2 százalék fölé csökkent.
2017 végén 3,47 millió kocsit tartottak számon a személyautóparkon belül, ez 4,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A járműparkon belül az Opelnek van a legnagyobb részaránya 475,4 ezer autóval, majd a Suzukinak 415,8 ezerrel. Még 5 százalék feletti részesedést tudhat magának a Volkswagen, a Ford, a Renault és a Skoda: az első hat gyártó nyilvántartott részesedése meghaladta az 55 százalékot.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








