A kutatók közösségi bejegyzésekből is azonosítottak albínó siklókat – egy fotó akár tudományos felfedezést is érhet.
Érdemes őszintén beszélgetni a gyerekekkel a táborozásról. Az InfoRádió által megkérdezett klinikai gyermek-szakpszichológus szerint nem jó módszer, ha hiper-szuper csodaként festjük le az előtte álló hetet, célszerű vázolni az ismerkedéssel kapcsolatos esetleges nehézségeket és eloszlatni a gyermek aggodalmait.
"Fontos, hogyan választjuk meg a táborvezető szakembert, tájékozódjunk!" - ajánlotta a klinikai gyermek-szakpszichológus.
Németh Erika hozzátette: "lényeges az is, hogyan mondjuk meg a gyereknek. Ha úgy adjuk el, hogy szuper dolog lesz, mindenképpen jól érzi magát, mennyi új barátja lesz - borzasztó nagy vetítőtáblát teszünk elé, holott ez mégiscsak új helyzet, inkább mondjuk el, hogy normális, ha izgul, és miért gondoljuk, hogy jó lesz neki, és mi okozhat benne nehézséget."
A szakember kiemelte, abban kell segíteni a gyereknek, hogy feldolgozhassa a nap folyamán kialakuló érzéseit. Ha például egy nap nagyon unalmas volt, nem tetszett neki, amit csináltak, akkor sajnálkozzunk.
Németh Erika hozzátette: "mondjuk el, hogy most ezt a tábort próbálja ki, ha nem tetszik, jövőre másikat lehet keresni. Inkább ilyenfajta beszélgetések a jók, mint a hiper-szuperre festés, mert semmi nem szuper és ez többet segít a gyereknek is"
A szülővel való kapcsolattartásról a klinikai gyermek-szakpszichológus azt mondta, gyerekfüggő, mi a jó megoldás, kinek, mi tesz jót. "Van olyan, akinek elég a lehetőség, hogy ott van a mobiltelefon, amin felhívhatja anyát, ha kell. Valaki meg állandóan hívogatná, sms-ezne vele. Aki készen van rá, esténként felhívhatja, de az sem baj, ha egy hétig alig beszélnek. Régen, amikor még nem volt mobiltelefon, a táborokban volt lehetőség esténként felhívni a szülőket" - mondta Németh Erika.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A szakember hangsúlyozta, azért az jó, ha megvan a lehetőség, akár úgy, hogy a gyerek visz mobiltelefont, de akkor felmerül az a kérdés, tud-e rá megfelelően vigyázni, vagy a táborvezető telefonján keresztül.
"A gyereknek biztonságot tud adni, ha tudja, hogy ha szeretné, ha nagyon hiányzik anya, akkor felhívhatja, ilyenkor már sokszor nem is kell hogy éljenek is vele" - fűzte hozzá Németh Erika.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







