Az osztrák síterepek napijegy árai új rekordot értek el, egyes prémium helyszíneken már 80 euró feletti összegeket kell fizetni.
Információink szerint a június eleji belső teszten 50-80 százalékos működési arányt produkált a Bubi rendszer, ezért tovább csúszik a fővárosi bérbiciklis átadás. A BKK kilátásba helyezte a szerződés felmondását a rendszert szállító T-Systemsszel és a Csepel kerékpárgyárral. A T-Systemsszel szembeni kötbérigény értesüléseink szerint már túllépte a százmillió forintot.
A BKK a budapesti bérbiciklirendszer, a Bubi üzemeltetéséről szóló szerződés felmondását fontolgatja, értesült az Index. A főváros közlekedési cégénél az váltott ki ilyen reakciót, hogy a legutóbbi, május 30. és június 2. közötti belső tesztelésen a bérbringarendszer kompletten megbukott, még a nyilvános próbaüzem megindításához szükséges alapvető funkciók sem működtek megbízhatóan.
Ezért a rendszer átadása júliusra csúszik, ha pedig addigra sem működik, a BKK - a főváros korábbi Alstom-döntéséhez hasonlóan - felmondhatja a szerződést. (Ebben az esetben a T-Systems és a Csepel nyakán maradnak a legyártott terminálok és kerékpárok, valamint fizethetnek még egy csomó pénzt.) Addig is a BKK szorgosan kötbérezi a T-Systemst: a kötbérigény már meghaladja a 100 millió forintot.
A T-Systems május 30-án adta át a Bubit belső tesztelésre a projektvezetésnek. Eleve rosszul indult, hogy a 74 állomásból különböző okok miatt csak 67-et tudtak tesztelni, összesen 650 kerékpárral. A teszt siralmasan zárult: a fedélzeti számítógépen keresztül a telefonszám és a PIN-kód megadásával az esetek 82, Bubi-kártyával pedig csak 72 százalékában sikerült kölcsönözni.
A fedélzeti számítógép sokszor egyáltalán nem reagált, nem váltott nyelvet, vagy kiíródott a Várjon felirat, és nem történt semmi. "Előfordult, hogy a fedélzeti számítógép billentyűzetének megérintésével telefonszám és PIN-kód megadása vagy kártya használata nélkül kioldott a kerékpár a dokkolóból, és bárki vihette, amerre akarta".
Parkolni PIN-kóddal 63 százalékban, Bubi-kártyával 54 százalékban sikerült. A parkolási funkció esetlegesen, kiszámíthatatlanul működött. Előfordult, hogy nem nyílt ki a lakat, vagy lemerült közben a fedélzeti számítógép. A vészleadási funkció tesztje 51-66 százalékos eredményességet mutatott. Kipróbálták a kölcsönzést terminálon keresztül is: PIN-kóddal 73 százalékban, Bubi-kártyával 64 százalékban jött össze (a terminál többször lefagyott, nem reagált, vagy a zár nem oldott ki a kerékpárnál).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A T-Systems egy hete közleményben kért türelmet a rendszer csúszása miatt. A Mol-Bubi projekt megvalósítását a T-Systems Magyarország Zrt. és a Csepel Kerékpárgyártó és -forgalmazó Zrt. konzorciuma nyerte el 2013 nyarán. A rendszer központi részét jelentő, a kölcsönzés menetét felügyelő szoftver, valamint a kapcsolódó hardverelemek szállítását és az ehhez kapcsolódó rendszerintegrációs feladatokat a német Nextbike GmbH végzi a konzorcium alvállalkozójaként.
A Nextbike által kínált rendszer a világ számos városában működik, ám a Budapesten megvalósított rendszer a már meglévő megoldásoknál is bonyolultabb. A rendszer egyes elemei (így a fedélzeti számítógép, az érintőképernyős terminál, a mobiltelefonos kölcsönzés, a speciális parkolási, vészleadási funkciók stb.) már több, különböző városban működnek, de az összes elemet együttesen először Budapesten rakták bele egy rendszerbe. A T-Systems szerint a kapcsolódó integrációs feladatok a rendszer megvalósítása szempontjából az eredeti terveknél több időt vesznek igénybe.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








